زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

معصومه ابتکار به اعتماد گفت: وقتی حق انتخاب، حق تشخیص و حق انتخاب سبک زندگی از جوان ایرانی گرفته می‌شود، او هم داده‌های فکری خود را از جای دیگری می‌گیرد و سبک زندگی مورد نظر دیگران را انتخاب می‌کند.
عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه تحکیم بنیان خانواده در لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی و ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار مورد توجه قرار گرفته است گفت: با قانونی و اجرایی شدن این لایحه، بانوانی که تاکنون مورد خشونت‌های مختلف کلامی، جسمی، ارتباطی و فیزیکی قرار گرفته‌اند، مورد حمایت جدی قرار می گیرند.
دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اینکه تله جمعیت بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که مردم و نهادهای مسئول حس می‌کنند، گفت:برای نجات از تله جمعیتی فرصت زیادی نداریم.
ترقی کفت: پس ضمن اینکه ما حرام شرعی و عرفی به لحاظ فرهنگی در جامعه داریم این مسئله بی‌حجابی به حرام سیاسی هم تبدیل می‌شود. چون در واقع دشمن می‌خواهد از این ابزار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده کند و در آن هدف دشمنی نهفته است.
برای جوان شدن جامعه ایران باید تلاش شود که مشکلات اصلی مردم حل شود. باید امکانات بهداشتی و درمانی برای جامعه فراهم باشد تا فرزندان سالم به دنیا بیایند
نماینده زنجان می‌گوید: کشف حجاب در ماه‌های اخیر، یک اعتراض مدنی نیست. فطرت و خلقت خانم‌ها با زیبایی گره خورده و این کار خداست، چون خدا زنان را این‌گونه خلق کرده است. بانوان از لحاظ فطری علاقه‌مند به اظهار کمالات و جمال خودشان هستند. نمی‌توان این موضوع را انکار یا سلب و سرکوب کرد و یک امر کاملاً درست و طبیعی است. وقتی شرایط شرعی و درست دین مهیا نشد، دختران در کوچه و خیابان این کار را می‌کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:نمی‌خواهیم بگوئیم مناسک دینی و حجاب مهم نیستند. مناسک برای تعالی روحی و معنوی لازمند و حجاب واجب شرعی است و یک نظام حکومتی اسلامی باید برای تشویق کردن دختران و زنان به رعایت حجاب تلاش کند.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حجاب در جامعه اسلامی یک پرچم برافراشته است که دشمن با تمام توان قصد دارد آن را زمین بیندازد و خواسته ما از مدیریت استان، نظارت بر اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در حوزه حجاب و عفاف است تا شأن جامعه اسلامی حفظ شود.
رفتار و گفتار خودسرانه برخی از مسوولان که مردم را به مقابله با بدحجابان (مردم) قرار می‌دهند، آن‌هم در شرایطی که مجلس و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه حجاب و عفاف را هر روز به تاخیر می‌اندازند، کشور را در شرف بازگشت به دوران سخت شش ماه پیش قرار داده‌است.
حل مساله حجاب کار ساده‌ای نیست. اما می‌شود که آن را سخت‌تر نکرد و با سرعت مطمئن به سمت عادی ساختن وضعیتی جدید مطابق با عرف و میانگین خواست جامعه حرکت کرد.
زهرا نادری، فوق‌تخصص ناباروری، تاکید می‌کند که این روزها، بسیاری از زوج‎های جوان به او مراجعه می‌‎کنند برای چشیدن طعم والدینی؛ این درحالی است که آن‌ها خبر ندارند که قرار نیست با به دنیا آوردن فرزندی کانون گرم خانواده‌شان گرم شود.
بهتر است کسی که در مقام وعظ و خطابه قرار دارد، در کلام خود دقت بیشتری داشته باشد و چند میلیارد زن را که حجاب ندارند، با یک جمله نسنجیده در کنار بدکاره ها قرار ندهد و بار خود را سنگین نسازد.
نویسنده در یادداشت حاضر به این سوال جواب می‌دهد که هدف اعضای جبهه پایداری در مجلس با تهیه طرح‌های پی‌درپی درباره زنان و ایجاد خشم در مردم برای دست یابی به چه هدفی است؟
یکی از اعمال جراحی زیبایی که امروز مورد توجه زنان قرار گرفته و در زیبایی آلت تناسلی حائز اهمیت است، لابیاپلاستی است.