زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن در اغتشاشات اخیر بزرگترین ظلم را در حق زنان کرد، به این صورت که آزادی حیوانی را در زنان علم کردند تا آزادی انسانی و حیات طیبه او را سلب کنند.
اعتراضاتی چهارماهه که سرو کله اش به بهانه فوت مهسا امینی پیدا شد اسرار بسیاری را درباره ماهیت معارضین جمهوری اسلامی و تصاحب اعتراضات داخلی ایران به نفع منافع گروه مخالف فاش کرد.

مجسمه جدیدی از «سالی راید»(Sally Ride) اولین زن آمریکایی که به فضا سفر کرد، ساخته شده و قرار است ۴ ژوئیه سال جاری میلادی از آن در لس آنجلس رونمایی شود.

متاسفانه تسویه حسابهای گروهی و جناحی مانع از دیدن واقعیتها گردیده و توان و انرژی نخبگان و اصحاب تفکر را مصروف انتقادات بی‌اساس در مورد بانوان فرهیخته و فاضله نمودند. کاش دولتمردان و دست اندرکاران با ماموریت به نخبگان از بانوان و آقایان آن‌ها را مامور به بررسی نتایج کنگره بانوان تاثیرگذار و نقاط ضعف و قوت بنمایند تا در مواقع ضروری بتوان از آن‌ها الگو گرفت.
فرماندار شیراز با اشاره به دستورالعمل مقابله با کشف حجاب در بخش خصوصی اظهار داشت: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و پاساژها نیز به اصناف اعلام شده است.
واقعاً فکر کرده اید مردم ایران درباره یک بام و دو هوای شما درباره حجاب چه فکر می کنند؟ از یک طرف با زنان و دختران ایرانی به خاطر پوششی حتی گاه بهتر از مهمانان خودتان برخورد می کنید ولی در همان حال از جیب همان زنان و دختران ایرانی برای فلان سلبریتی فضای مجازی لبنان که بدون حجاب در رستوران های تهران می گردد و استوری می گذارد، خرج می کنید و به عنوان بانوی تاثیر گذار به کنفرانس بین المللی تان دعوت می کنید.
بودجه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی برای سال آینده حدود ۳۷ درصد کاهش یافته است و پژوهشگران جمعیت می‌گویند؛ کلیدی ترین راهکار ایجاد اشتغال برای جوانان و پیشگیری از مهاجرت آنها است.
دبیرکل حزب اتحاد ملت نوشت: چرا کار به جایی رسید که نسل جوان معترض این‌بار حتی روسری‌ها را سوزاندند؟ اینها واکنشی است به مقاومت در برابر برداشتن سقف‌های شیشه‌ای تحمیل پوشش به نام دینی که آمد تا به انسان فارغ از زن یا مرد بودن آن کرامت بخشد. آری اینچنین شد برادر همچنان بر شاخ نشسته‌اید و بن می‌برید .
رئیس اتحادیه پوشاک کرج با عنوان اینکه برخی از بانوان فروشنده، پوشش مناسبی در محل کسب و کار خود ندارند گفت: این موضوع منجربه نارضایتی مسئولان استان شده است لذا به مدیرانِ مجتمع‌های تجاری تذکر دادیم که اگر مشکل بی‌حجابی توسط اصناف حل نشود، واحد صنفی را پلمپ می‌کنیم.
شاید وقتی در مورد تمایلات دارایی بسیاری از افراد در سراسر دنیا صحبت کنیم، دارایی‌های نقدی، طلا و جواهرات و سهام بالاترین جایگاه را در ذهن کاربران به خود اختصاص دهند.
امروز کمتر نوجوان و جوانی پیدا می‌شود که در شبکه‌های‌اجتماعی فعالیت نداشته باشد. فضای‌مجازی در کنار مزایای زیادی که دارد، می‌تواند برای افرادی که با یک سری مهارت‌ها آشنا نیستند، دردسرساز شود.
زن و شوهر در روز تنظیم سند ازدواج، صفحات متعدد قباله نکاح را با سرعت امضا می‌کنند، درحالی‌که بسیاری از زوجین عملاً نمی‌دانند که امضا‌های آن‌ها پای چه تعهداتی ثبت می‌شود و چه اموری را می‌پذیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بانوان ایرانی کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه و اغلب دیر مراجعه می‌کنند در حالی که بیش از دوسوم سرطان‌های منتسب به زنان با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره نقش برگزاری نخستین کنگره بین المللی "بانوان اثرگذار" در عضویت مجدد ایران در کمیسیون مقام زن، گفت: برای برگشت عضویت در کمیسیون مقام زن نیاز به زمان داریم، اما وظیفه داریم چهره نا مناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم.
در راستای حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی؛

راه اندازی خانه امن و خانه تلاش از سوی سازمان بهزیستی کشور

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی کشور با راه اندازی خانه امن و خانه تلاش در راستای حمایت اجتماعی و توانمندسازی زنان و دخترانی که در معرض آسیب و خشونت قرار دارند، اقدام موثری در این راستا انجام داد.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، به صحبت‌های سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب مسئولان در خارج از کشور اشاره می‌کند و درباره شرح حقوقی چنین اقدامی می‌گوید: طبق قانون مجازات اسلامی، هر ایرانی در هرجای دنیا که مرتکب جرم شود، دادگاه‌های ایران ذیل ۵ قانون مجازات اسلامی، می‌توانند با او برخورد کنند و در قانون هم قید شده هر شخص ایرانی یا غیرایرانی خارج از قلمرو ایران مرتکب یکی از جرائم زیر یا جرائم معین در قوانین خاص شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه و مجازات می‌شود. بعد هم به یک‌سری از جرائم خاص اشاره کرده؛ ولی هر ایرانی در هرجای دنیا مرتکب عملی شود که در ایران جرم است، دادگاه‌های جمهوری اسلامی صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارند.