وعده های قالیباف به زنان در صورت رئیس جمهور شدن /هیچ فرقی با مردان ندارید

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در تنظیم برنامه هفتم برای ۵ ساله آینده با افتخار مخاطب را خانواده و زمان اعلام کردم. بر این باورم که زنان ما در عرصه‌های مدیریتی، هیچ فرقی با مردان ما ندارند و نباید در آن جا ناعدالتی و تبعیض و همچنین محدودیت وجود داشته باشد.
تصویر وعده های قالیباف به زنان در صورت رئیس جمهور شدن /هیچ فرقی با مردان ندارید

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صبح چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در همایش «زنان، پیشران پیشرفت ایران» که در سالن همایش‌های نورالرضا تهران برگزار شد، با بیان این‌که «زنان پایه‌های اصلی تحول در کشور هستند»، اظهار کرد: بر این باورم که و با همه زمان و دختران ایرانی عهد می‌بندم که خانواده و زن در خانواده مهمترین عنصر و سلول جامعه است؛ به این معنا که ما هرچه از جامعه توقع داریم، اول از خانواده با محوریت زن است و این اساس کار ماست.

وی افزود: زن به عنوان یک مادر مهمترین عنصر فرهنگی در جامعه ماست. در حقیقت فرهنگ، زنانه‌ترین عنصر در جامعه است و از اینجاست که ما زنان را پیشران اصلی پیشرفت می‌دانیم و در همه مسائل این زنان هستند که مبدا هستند و در سابقه مدیریت من توجه و باور به زنان دیده می‌شود. معتقدم اگر مادران ما آرامش و آسایش داشته باشد، جامعه ما آرامش و آسایش دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در تنظیم برنامه هفتم برای ۵ ساله آینده با افتخار مخاطب را خانواده و زمان اعلام کردم. بر این باورم که زنان ما در عرصه‌های مدیریتی، هیچ فرقی با مردان ما ندارند و نباید در آن جا ناعدالتی و تبعیض و همچنین محدودیت وجود داشته باشد. همچنین معتقدم در جاهایی باید برای زنان تبعیض باشد و آنجایی است که لازم است زمان ما از جمله زنان سرپرست خانوار از هر جهت برای حل مشکلات‌شان در مسائل اقتصادی در اولویت باشند و این عین عدالت است و من در دوران حضور در شهرداری تهران به این موضوع توجه کردم.

قالیباف با تاکید بر این‌که «باید از زنان حمایت و به آن‌ها توجه شود»، گفت: معتقدم که تربیت نسل آینده در خانه و حتما با خانه‌داری زنان محقق می‌شود و این یک بخش از رسالت زمان ماست و از طرف دیگر معتقدیم که تقویت جامعه با صرفاً خانه نشینی زن محقق نخواهد شد؛ چراکه زنان پیشران پیشرفت ایران عزیز ما هستند.

وی ادامه داد: ما با همین نگاه شهر تهران را که شهری مردانه بود و محیط شهر و همچنین فرصت‌های شهری برای زنان و دختران ما فراهم نبود، به شهری تبدیل کردیم که در آن محیط شهر را برای زنان آماده باشد و این موضوع را در سطح ملی حتما دنبال خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین به کارنامه خود در زمینه توجه به حوزه زنان در دوران فرماندهی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در حوزه مدیریت و اشتغال در نیروی انتظامی برای اولین بار بعد از پیروزی جمهوری اسلامی در سلسله مراتب نظامی و انتظامی و فرماندهی درجه گرفتند و رشد کردند و امروز بخشی از پلیس ما هستند. این‌که می‌گویند نباید برای زنان سقف رشد بگذاریم به این دلیل است که در مدیریت مبنا شایسته گزینی و شایسته سالاری است؛ در بسیاری از جاها من دیدم که زنان شایسته‌تر از مردان مدیریت کردند و این حق زنان است که در پستهای مدیریتی باشند و در دولت چهاردهم خواهید دید که زنان در پستهای کلیدی مدیریت خواهند داشت و نشان خواهند داد که فرهنگ کار چگونه است.

قالیباف همچنین با اشاره به تصویب قوانین حمایتی از زنان در مجلس یازدهم عنوان کرد: ما در مجلس در راستای توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع خانواده و جوانی جمعیت توجه کردیم؛ این موضوع بعد از چندین سال به قانون تبدیل نشد اما در مجلس یازدهم ایستادگی کردیم و توانستیم این قانون را به تصویب برسانیم که بخشی از آن اجرا شد و بخشی از آن همچنان باقی مانده است؛ این وعده را می‌دهم که این قانون را تمام و کمال اجرا خواهم کرد تا بتوانیم آن حمایت و فرصت‌های لازم را برای زنان ایرانی فراهم کنیم؛ زمانی که در پیروزی انقلاب دیدیم که چگونه به میدان آمدند و دیدیم که چه افکاری می‌خواست مانع از حضور آن‌ها در عرصه‌های سیاسی شود و همچنین دیدیم که در دوران دفاع مقدس پا به پای رزمندگان در صحنه‌های پشتیبانی و درمان حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌ها و ظلمی که ممکن است به زنان در محیط خانواده و محیط‌های دیگر شود، حتماً در مجلس به لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار رسیدگی می‌کنیم و در دولت چهاردهم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز یکی از مشکلات و سختی های ما در حوزه معیشت و سلامت است که خانواده ها بخاطر تورم و کاهش رشد اقتصادی کشور به ۰.۷ و افزایش رشد نقدینگی به ۲۶ برابر و همچنین کرونا در دهه ۹۰ تحت فشار هستند و بیشترین فشار به سبد خانوار وارد شد. در آن زمان زنان بیشترین مسئولیت‌های را بر عهده داشتند؛ آن‌ها علاوه بر مسئولیت‌های خود، معلم بودند باید اقتصاد خانواده را هم مدیریت می‌کردند.

قالیباف همچنین اشاره به فاصله میان تورم و افزایش حقوق، تاکید کرد: ظرفیت‌هایی داریم که تا پیش از تحقق رشد اقتصادی در حال اتلاف و هدررفت هستند؛ من با شناخت دقیق ظرفیت‌ها قول می‌دهم و دولت چهاردهم را ضامن این می‌دانم که تا زمانی که تورم کاهش پیدا نکرده و به اندازه افزایش حقوق نیامده، فاصله ایجاد شده را هم با کمک نقدینگی و هم با کالای اساسی برای جامعه جبران می‌کنم؛ امروز دغدغه خانواده ما این است که یک خانواده برای ازدواج حداقل نیاز جدی به ۵ الی ۶ قلم از وسایل دارد که من ۱۲ قلم را در نظر دارم که باید در کنار اقلام اساسی مربوط به حوزه تغذیه که بیش از حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلو کالری تامین شود؛ این کالاهای اساس را هم به‌گونه‌ای در کنار کالاهای تغذیه‌ای بگذارم که گرانی روی آنها اثر نگذارد و این کار را تا زمانی که افزایش حقوق یا میزان تورم یکی نباشد ادامه خواهم داد.

وی در پایان خطاب به زنان حاضر در سالن همایش گفت: مطمئن باشید این آسایش و آرامش را برای زنان فراهم می‌کنیم تا بتوانید نقش خود را در پیشرفت کشور ایفا کنند.

در این همایش تعدادی از زنان کارآفرین، صنعتگر و پرستار به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند. رفع موانع پیش روی کارآفرینان، افزایش سنوات بازنشستگی برای زنان، عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، تامین رفاهیات و معیشت زندگی کادر درمان ارتقای جایگاه زنان در مشاغل مدیریتی صنعتی از جمله این مطالبات بود.

صدیقه سادات حجازی فعال حوزه زنان نیز طی اظهاراتی گفت: این همایش در واقع گوشه‌ای از اعلام حمایت بانوان این سرزمین از گفتمانی است که جایگاهی فاخر برای بانوان ایران زمین ترسیم نموده و در آن بانوان نقش آفرین هستند. بانوی ایرانی ضمن بهر مندی از اصالت و نجابت فرهنگی و دینی با حفظ شأن و جایگاه حقیقی خود وارد عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی شده و با بهره گیری از دانش و مهارت خود الگوی جدیدی معرفی کرده است.

منبع: ایسنا

693206