رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

کشور ترکیه سالهاست برنامه های متنوعی را برای جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی به راه انداخته است. راهکارهای کشور همسایه مان آنقدر مفید بوده اند که بسیاری از متقاضی های ملک را با ترفندهای مختلف به خاک خود کشانده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران عنوان کرد: ناوگان ویژه بانوان شامل ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید اختصاصی برای بانوان در خط ۷ بی آر تی در امتداد خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان یکی از دو خط پُرمسافر و پُرتردد اتوبوسرانی تهران آغاز به کار کرد.
در گفتگو با مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور:

تاکسی هوایی؛ همتی دوباره پس از چهار دهه / تغییر تاکتیک جدی در وضعیت تحریمی

هر روز که می گذرد به زمان دیدن تاکسی های هوایی یا همان هواپیماهای دربستی در آسمان ایران، نزدیک می شویم. هواپیماهای کوچکی که قرار است پروازهای هوایی برنامه ای را متحول سازند.
تیوا پشت پرده متخلفان برخی فروشگاه های زنجیره ای را گزارش می دهد:

از حرف تا عمل در مبارزه با گرانفروشی

شاید شما نیز در مراجعه به برخی فروشگاه ها با این مساله مواجه شده اید که قیمت محصولات با قیمت درج شده بر روی قفسه فروشگاه با هم متفاوت است و یا وزن کالای خریداری شده کمتر از میزانی است که بر روی آن درج شده که این موضوع مصداق بارز گران فروشی و کم فروشی است که نیازمند برخورد جدی با متخلفان به ویژه در شرایط موجود کشور است. 

رئیس فراکسیون زنان مجلس می‌گوید که نمی‌دانم تا چه میزان منابع دولت اجازه می‌دهد که وضعیت وام ازدواج و مسکن رشد کند اما می‌دانم که اصلاحاتی از طرف کمیسیون تلفیق بودجه در زمینه مصارف و درآمدهای دولت رخ خواهد داد که جهت این اصلاحات به نفع معیشت مردم و ارتقای وضعیت اقتصادی - اجتماعی خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

با کلیات طرح بازنشستگی پیش از موعد مخالفیم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.
جزئیاتی از ۴ خدمت جدید «غیرحضوری» تامین اجتماعی تشریح شد؛

از انعقاد غیرحضوری «قرارداد بیمه مشاغل آزاد» تا «نحوه درخواست کمیسیون پزشکی»


در راستای ایجاد سازمان تامین اجتماعی دیجیتال و بر اساس طرح ۳۰۷۰ که از نوزدهم آبان ماه کلید خورده قرار است تا بهمن ماه، دوشنبه هرهفته تعدادی از خدمات پرمراجعه این سازمان، بدون نیاز به مراجعه حضوری در دسترس قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با گذشت بیش از ۶ سال از مطالبات ۱۲۳ میلیون دلاری طلب شرکت پتروشیمی جم نه تنها پرداخت نشده است، بلکه پتروشیمی جم نیز اقدام حقوقی و قضایی علیه طرف تجاری و ضامن در خصوص تعیین تکلیف بدهی‌ها انجام نداده است.
معاون صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد؛

پرداخت نوبت اول وام ۱۰میلیون تومانی بازنشستگان تا عصر امروز

معاون توسعه منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نوبت نخست وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق که مشمول این وام شده بودند تا عصر امروز (چهارشنبه) پرداخت می شود.

افزایش سرسام آور قیمت مسکن، لوازم خانگی و ... مشکلی مضاعف بر سر راه ازدواج جوانان شده است، مشکلی که به اعتقاد برخی مسئولان، افزایش رقم وام ازدواج می تواند تا حدی مرهمی بر این درد باشد؛ حال آنکه عده ای دیگر معتقدند افزایش وام به ۱۰، ۵۰، ۸۰ و حتی ۱۰۰ میلیون تومان نه تنها منجر به تشویق امر ازدواج نمی شود بلکه تبعاتی دیگر نظیر بدهکاری جوانان به بانکها را نیز می تواند به همراه داشته است.