اهدای مسکن و زمین به خانواده چندقلوها

اجرای طرح فراگیر حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو آغاز شد.
تصویر اهدای مسکن و زمین به خانواده چندقلوها

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم آغاز اجرای طرح حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و اهدای نمادین بسته حمایتی به دویستمین خانواده تحت حمایت این بنیاد برگزار شد. در ابتدای این مراسم مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در حوزه اجتماعی گفت: بنیاد ۱۵ خرداد در گام دوم فعالیت‌های خود، دو موضوع محوری جمعیت و سلامت را سرلوحه کار خود قرار داده و کارویژه‌های متعددی را به مرحله اجرا رسانیده است.

حمیدرضا علیان‌زادگان اضافه کرد: طرح ملی حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو از سال قبل به صورت آزمایشی آغاز شده است و با یاری خداوند، امروز این بسته حمایتی که مشتمل بر کارت هدیه به مادر به تعداد فرزندان، اهدای بسته لبخندمادری به ازای هر یک از فرزندان، تامین پوشک فرزندان به مدت شش ماه، با ارزش تقریبی ۳۳ میلیون تومان برای یک خانواده دارای فرزند سه‌قلو می‌باشد، به دویستمین خانواده‌ای که تحت حمایت این بنیاد قرار گرفته‌اند تقدیم می‌شود.

علیان‌زادگان با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های سه‌قلو و بیشتر فارغ از جغرافیا و دهک‌بندی خانوار، با جدیت ادامه خواهد داشت اظهار امیدواری کرد: با حمایت شرکای اجتماعی و خیرین بتوانیم خانواده‌های دارای فرزند دوقلو را نیز در سال‌های آینده در قالب این طرح مورد حمایت قرار دهیم.

دبیر ستاد ملی جمعیت نیز در این مراسم گفت: در زمینه اهدای مسکن و زمین به خانواده چندقلوها به صورت جدی در حال پیگیری از وزارت راه و شهرسازی هستیم.

کاظم فروتن ضمن تجلیل از مشارکت فعال بنیاد ۱۵ خرداد در شورای مرکزی جایزه ملی جمعیت و با اشاره به در پیش بودن روز ملی جمعیت، اظهار داشت: در مراسمی که روز سی‌ام اردیبهشت با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد، افراد و گروه‌های فعال در زمینه فرزندآوری تقدیر شده و جایزه ملی جمعیت به آنها اهدا خواهد شد.

دبیر ستاد ملی جمعیت در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸ هزار و ۸۳۳ مورد چندقلوزایی در کشور داشته‌ایم خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۸ هزار و ۲۰۵ دوقلو، ۶۰۲ سه‌قلو، ۲۵ چهارقلو و یک مورد پنج‌قلو بوده‌اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم ضمن تکریم خانواده‌های حاضر در مراسم و تقدیر از زحمات مضاعفی که در امر فرزندپروری متقبل می‌شوند گفت: ما سال گذشته وقتی طرح اهدای مسکن به خانواده چهارقلوها را آغاز کردیم برخی اعتراض کردند چرا فقط چهارقلوها؟ این که اختیاری نیست و خداوند به آنها اولاد داده. من در جواب گفتم به دو دلیل این کار لازم است انجام شود. اول، شکرگزاری از خداوند که به مردم کشور ما چندقلو عنایت کرده و دوم اینکه راه را باز کنیم تا زمینه اعطای مسکن و تسهیلات به خانواده‌های دوقلوها و سه قلوها هم فراهم شود.

انسیه خزعلی اظهار امیدواری کرد: گشایشی در امکانات دولتی فراهم شود تا خیلی از خانواده‌هایی که در زمینه مسکن دچار فشار اقتصادی هستند مورد توجه قرار بگیرند و بتوانیم در مسیر اعتلای کمی و کیفی نسل ایران اسلامی قدم کوچکی برداریم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد، تجلیل از مادر والامقام شهیدان داود، رسول و علیرضا خالقی‌پور، اجرای گروه سرود آرمان با موضوع جوانی جمعیت و اهدای هدایا به خانواده سه‌قلوها و چهارقلو از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

483240

مطالب مرتبط