پرسون گزارش می دهد؛

پولی شدن پارکینگ حرم امام خمینی (ره)

همه روزه جمعیت قابل توجهی از هموطنان برای زیارت حرم حضرت امام خمینی (ره) و بهره مندی از مجموعه های فرهنگی حرم مطهر مراجعه می کنند؛ اما غرفه هایی در ورودی پارکینگ شمالی این مجموعه برای دریافت وجه از مراجعه کنندگان راه اندازی شده است؛ به عبارتی پارکینگ حرم مطهر پولی شده است.
تصویر پولی شدن پارکینگ حرم امام خمینی (ره)

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها بسیاری از پارکینگ های مجتمع های تجاری، اداری، خدماتی و فرهنگی در شهر تهران با دریافت کرایه از مراجعه کنندگان اداره می شود؛ اما اینکه چرا این شیوه در حرم مطهر حضرت امام (ره) به وجود آمده برای بسیاری از مراجعه کنندگان سوال برانگیز شده است.

طبق مشاهدات میدانی خبرنگار ما پارکینگ شمالی حرم مطهر با سه تا چهار ورودی که در هر ورودی کانکسی احداث شده تا کارت ورود خودرو را به مراجعه کنندگان ارائه کند و در زمان بازگشت با ارائه آن، میزان هزینه توقف در پارکینگ این مجموعه دریافت شود؛ در گزارش پیش رو نظر تعدادی از مراجعه کنندگان را می خوانید:

دریافت هزینه در صورت ارائه خدمات مناسب است

یکی از مراجعه کنندگان که خود را جهانگیری معرفی کرد؛ گفت: بنده سالی یک یا دو بار به زیارت حضرت امام (ره) می آیم؛ تا به حال در خاطر ندارم که هزینه ای برای دریافت پارکینگ خودرو پرداخت کرده باشم؛ اما اگر این طرح به تازگی به وجود آمده و هزینه آن صرف ارائه خدمات به هموطنان است هیچ ایرادی ندارد.

او افزود: بنده زمان زیادی را در این محیط پارک خودرو ندارم، در حد اقامه نماز و زیارت توقف دارم؛ که فکر می کنم هزینه ای برای یک ساعت توقف دریافت نخواهد شد؛ البته بنری کوچک از نحوه میزان کرایه پارکینگ را در هنگام دریافت کارت ورود مشاهده کردم که گویا زیر یک ساعت توقف هزینه ای دریافت نمی شود.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان به این مجموعه گفت: بسیاری از مسافران برای اتراق نیم روزی و گاها یک روزه در محوطه حرم مطهرحضور دارند و از امکانات رفاهی آن برخوردار می شوند که دریافت وجه برای جای پارک خودرو اقدامی مناسب است.

پارکینگ های دیگر رایگان

او که اهل شهر اراک است؛ افزود: در این مجموعه سرویس بهداشتی وجود دارد و برای اقامه نماز نیز شبستان حرم مطهر(ره) مهیا است؛ همچنین خودروهای برقی برای تردد آسوده سالمندان و مکانی برای شارژ تلفن همراه فراهم است که باتوجه به اینکه این خدمات هزینه بر خواهد بود؛ این اقدام کمک به درآمد زایی خواهد کرد.

این مراجعه کننده عنوان کرد: دریافت این نوع هزینه ها موجب می شود تا افراد سودجو بی دلیل به این محیط مراجعه نداشته باشند که در مجموع موجب ایجاد امنیت برای مراجعه کنندگان خواهد بود.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان به خبرنگار ما گفت: پارکینگ های بسیاری در اطراف حرم مطهر وجود دارد که کاملا به شکل رایگان برای مراجعه کنندگان مهیا شده اما گویا پارکینگ شمالی به دلیل وجود مراکز رفاهی، فرهنگی و نزدیک بودن به شبستان حرم مطهر با پرداخت هزینه همراه است.

او افزود: بسیاری از مراکز مذهبی_ فرهنگی در سراسر کشور برای جای پارک خودرو هزینه ای را مراجعه کنندگان باید پرداخت کنند و این امر موضوع جدیدی نیست؛ اما مسئولان امر باید میزان کرایه پارک خودرو را براساس ارائه خدمات و نظر کارشناسان در نظر گیرند و از سوی دیگر بر نحوه درآمد آن نظارت داشته باشند.

483099