پرسون گزارش می دهد؛

راهکار فرار از شکایات؛ پاسکاری بین لاین ها/ این هم از پشتیبانی اسنپ!

درحالی که شرکت اسنپ مدعی است که زمانی‌که مسافری برای بازگویی شکایت خود با تیم پشتیبانی تماس می‌گیرد یا حتی اعتراض خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کند، کارشناسان مربوطه بعد از شنیدن قصه مسافر و راننده و بررسی اطلاعات مربوط به سفر تلاش می‌کنند موضوع را به بهترین شکل ممکن حل کنند اما؛ شنیده ها حاکی از این است که بسیاری از کاربران در شکایات خود در حالی که سند مشخصی نیز دارند اما موفق به احقاق حق خود نشده و جملات ضد و نقیضی از پشتیبانی اسنپ دریافت می کنند.
تصویر راهکار فرار از شکایات؛ پاسکاری بین لاین ها/ این هم از پشتیبانی اسنپ!

به گزارش سایت خبری پرسون، اسنپ که از شروع فعالیتش کمتر از ده سال می گذرد با گروهی ‌از جوانان خوش فکر و خلاق کشورمان تصمیم به‌ راه‌اندازی یک سرویس جابجایی آنلاین ‌درکشور گرفتند. بر کسی پوشیده نیست که این سرویس کمک شایانی به حوزه حمل و نقل کرده و رفته‌رفته بخش‌های مختلفی ‌را به نرم‌افزار خود اضافه کرد و ‌درواقع ایده‌ خود ‌را پخته کرد.

واقعیت ماجرا این است که در سال‌های اخیر استارتاپ‌هایی مانند اسنپ توانستند با حمایت دولت تا حدی برای خود نامی دست و پا کنند. به واسطه شهرتی که شرکتی مانند اسنپ بدست آورد، توانست دامنه خدمات و سرویس‌دهی خود را تا حد زیادی گسترده کند اما در این میان متأسفانه این شرکت نتوانست نحوه سرویس‌دهی را ارتقا بخشد. اینگونه شد که حجم شکایات از اسنپ در شبکه‌های اجتماعی بیشتر و بیشتر شد.

سامانه اسنپ در بخش آموزشی خود به طور مفصل بر این نکته تاکید کرده که "گزارش مسافران را جدی می‌گیریم". این جمله بار مسئولیت زیادی دارد اما به نظر نمیرسد این شرکت توانسته باشد این جمله شعاری را عملی کند.

براساس شکایاتی که به دست خبرنگار پرسون رسیده است، سامانه اسنپ در بخش مالی با گزارش شکایات متعددی روبروست . به طور مثال یکی از کاربران اسنپ مدعی است که این سامانه به ازای خرید اینترنتی از سامانه اسنپ و لغو خرید در همان لحظه، پیگیری خاصی انجام نداده و پشتیبانی این مجموعه در جواب مشتری تنها به این جمله اکتفا میکند که سفارش شما ثبت شده و قابل بازگشت نیست.

بخش اسنپ فود شرکت نیز که با شکایات انبوهی مواجه بوده و هربار به نحوی این موضوع بسته شده است.

از موارد دیگر، شکایت خانمی است که در روز 8 فروردین از بخش خودروی اسنپ سفری از تهران به استان البرز داشته و مبلغ سفر، هم به صورت اسکناس نقدی پرداخت شده و هم به صورت آنلاین که از همان روز با پشتیبانی تماس گرفته و در جواب این شخص اعلام کردند پول به حساب شما عودت داده می شود. حال با گذشت حدود 18 روز و تماس های هر روزه این مسافر، پشتیبانی اسنپ اعلام کرده که این مورد شکایت شما به بخش دیگری به نام "اسنپ پی" مربوط است و به ما ارتباطی ندارد. بخش اسنپ پی نیز معتقد است پشتیبانی سفرها فقط تا 72 ساعت ممکن است در غیر اینصورت کاری از ما ساخته نیست!

روی صحبت ما با مسئولان و سرپرستان این شرکت است، اینکه شما برای گسترش فعالیت خود تعداد زیادی لاین مختلف راه اندازی کنید تا همه را جذب خود کنید بد نیست اما باید به ظرفیت این کار و خدمات و پشتیبانی این حوزه نیز فکر کنید. مشتری علم غیب ندارد که بداند باید برای خدمات خود با چه شماره ای تماس بگیرد این شما هستید که باید اپراتورهای خود را به نحوی آموزش دهید تا نیاز به پاسکاری بین لاین ها نباشد و مستقیم هر مشتری به بخش مورد نظر خود متصل شود.

بدون شک برای هر ایرانی دیدن موفقیت مجموعه تماما ایرانی موفق، مایه افتخار است. اما آنچه که باعث می‌شود، کاربران ایرانی اسنپ از استفاده از سرویس‌های این شرکت دلسرد شوند، اینست که این شرکت هر فرصتی را غنیمت شمرده و تلاش می‌کند تا سرویس‌های خود را گسترده‌تر کرده و سود بیشتری از این راه عاید خود کند اما توجهی به خواست مشتری نداشته باشد.

قطعا رضایتمندی و جلب اعتماد مشتری نکته مهمی است که گویا اسنپ از آن غافل شده است و امیدواریم مسئولان این شرکت فکری به حال مشتریان خود بکنند تا رضایتمندی از این سامانه کمتر و کمتر نشود.

گزارش از مهسا اخلاقی

480846

نظرات شما ( 2 نظر )

صالحی |
یکشنبه 27 فروردین 140208:24
اینا فقط به فکر خودشونن خدمات به مردم کجا بود
علی |
یکشنبه 27 فروردین 140208:23
اسنپ تا بوده همین بوده
    سازمان آگهی های پرسون