رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

برخی از کسب و کارها از گذشته به شکل سیار فعالیت داشتند؛ اما به دلیل توسعه خدمات رسانی این کسب و کارهای سیار رو به فراموشی و به نوعی تعطیلی قرار گرفته اند، تا اینکه این روزها به دلیل شرایط کرونایی کسب وکار های سیار جان دوباره گرفته اند.
پرسون از شرایط وام 4 درصدی مسکن می گوید؛

اندر مصائب یک وام!/ مسابقه ای مابین ضعیف و قوی!

شرایط اخذ وام مسکن، به صورتی گذاشته شده است که آنانکه مستحق تر هستند ،توان برخورداری از شرایطش را ندارند. با این حساب صاحبان واقعی به حق واقعی خود نخواهند رسید حال باید پرسید پس چرا چنین وام و شرایطی را در بوق و کرنا می کنید؟
مدیر طرح‌های سی. ان. جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام تبدیل رایگان ۸۳ هزار و ۸۰۲ خودروی عمومی عنوان کرد: طرح تبدیل خودروهای مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها نیز از هفته‌های گذشته آغاز شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است دو گورستان در شرق و غرب تهران ساخته شود و البته توسعه بهشت زهرا هم در دستور کار است.
گزارش پرسون از فشار اقتصادی و افزایش اقلام در سبد خانوار؛

فراری شدن دخل وخرج از هم!

بالا رفتن قیمت اقلام و اجناس فشار زیادی بر خانواده های ایرانی وارد کرده است. این فشار ها در همه سطوح، سبد انتخاب خانوارها را تا حد بسیاری کوچک کرده است تا حدی که بسیاری از اقلام نه اینکه کمتر وکوچکتر شده باشند، بلکه کاملا از سبد معیشتی حذف شده اند.
رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی مراجعات در سال جاری نسبت به سال قبل، گفت: بخشی از این مراجعات به خاطر مشکلات ناشی از کرونا بوده، اما در این بخش تکان‌های اقتصادی نیز بی‌تأثیر نبوده است.
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که از روز پنجشنبه، ۲۱ اسفند و همزمان با عید مبعث در تمامی شهرهایی که فاقد بیمارستان تامین اجتماعی هستند، درمان بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی «رایگان» خواهد بود.
چرا با این که جنس هست، گران است؟ اگر کمبود باشد گرانی قابل فهم است. اما وقتی هست و زیاد هم هست چرا باید گران باشد؟ شاید کالا و خدمات گران نیست. بلکه دستمزد و درآمد کم است.
یادداشت/ در آخرین روزهای سال 1399 قرار داریم و بسیاری از وعده های مجلس نشینان، مسئولان و دولتمردان همانند فوق العاده ایثارگری و... هرگز عملی نگردید و همچنان بازنشستگان در حسرت این وعده ها هستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند نسبت به پرداخت حق بیمه برخی از مشاغل از جمله قالیبافان، شاغلین صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل و نقل عمومی، صیادان، مددجویان، هنرمندان و نویسندگان، مربیان مهدکودک و... به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
افزایش درآمد و ارقاء رفاه اجتماعی در زمره مهمترین هدف‌های کلان نظام‌های برنامه ریزی در جهان است. در این راستا، غلبه بر فقر و توزیع عادلانه درآمد‌ها و برخورداری همگانی از مواهب توسعه، ضرورت اجتناب ناپذیر توسعه اجتماعی-اقتصادی کشور‌ها است.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بازنشستگان ⁩از هر قشری باید مورد تکریم جدی قرار بگیرند، گفت: حمایت از تمام بازنشستگان را با قاطعیت وظیفه خودم و مجلس انقلابی و عملگرا می‌دانم.
این روزها زباله گردی با وجود شیوع کرونا علاوه بر ایجاد منظره ای نازیبا از شهر و دیارمان منجر به گسترش بیماری های عفونی و آلودگی زیست محیطی شده است، فقر ، بیکاری و اعتیاد عامل اصلی زباله گردی است.
پرسون از بازار سیمکارت های بی هویت گزارش می دهد؛

سیمکارت های بی نام و نشان؛ بلای جان شهروندان

نگاهی به افزایش چشمگیر مزاحمت های تلفنی، پیامک های توهین آمیز، هک پیامرسان ها و... تنها گوشه کوچکی از وجود بازار سیاه سیمکارت های بی صاحب و بی نام و نشان در سطح شهر سنندج و دیگر نقاط کشور است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه کاهش جمعیت و تک‌فرزندی عوارض اجتماعی بسیاری دارد، گفت: اکنون نرخ جانشینی جمعیت به زیر ۲ رسیده که به معنای منفی شدن نرخ رشد جمعیت است، فرزندان در آینده بستگان نزدیک نخواهند داشت.
دود سردرگمی های مسئولان در چشم مردم عادی؛

فیلتر سفرها فقط برای طبقه ای خاص!؟

در حالی این روزها صحبت از محدودیت سفر می شود که خلاصه طرح های مسئولان مبنی بر سفر با تور و هتل های مدنظرشان، ناعدالتی بین اقشار غنی و اقشار کم در آمد را پر رنگ تر نشان می دهد.