خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

وزیر اقتصاد با بیان "فهرست افراد مستحق برای دریافت سهام عدالت بروزرسانی شده است و روز گذشته نامه جدیدی برای معاون اول جهت طرح در هیئت دولت ارسال کردیم" گفت: در مجموع برای حدود ۴.۵میلیون تا ۵میلیون نفر پیش‌بینی ارائه سهام انجام شده است.
تصویر خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سؤالی در خصوص سهام عدالت جاماندگان و کمبود احتمالی منابع گفت: منابع برای جاماندگان داریم، دولت به‌ قدری که بخواهد سهام به جاماندگان واگذار کند دارد و در سال گذشته نیز دو بار تلاش کردیم مصوبه آن را از هیئت دولت دریافت کنیم، دستگاه‌هایی که مالک آن سهام و صنعت بودند با واگذاری سهام موافقت نکردند.

وی با بیان اینکه "روز گذشته مجدداً با بروزرسانی تعداد افرادی که مستحق بودند و باید مشمول عدالت می‌شدند نامه جدیدی را برای آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور برای طرح در هیئت دولت ارسال کردیم"، گفت: در این پیشنهاد تلاش شد سهام‌هایی را که احتمالاً بدون مشکل باشند و تصور می‌کنیم وزرا با آن موافقت کنند، برای آقای مخبر ارسال کردیم تا در دستور کار هیئت دولت قرار بگیرد.

خاندوزی با تأکید بر اینکه "امیدوار هستیم امسال این وعده محقق شود"، گفت: سهامی که تا امروز از سوی دولت تأمین شده است، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و ۱.۵میلیون نفری را که در دهه ۸۰ از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شامل می‌شود، در مجموع برای حدود ۴.۵ میلیون تا ۵ میلیون نفر، حتی افرادی که در دوره اول ثبت‌نام سهام عدالت انجام داده بودند و مستحق نیز بودند اما سهام دریافت نکردند، پیش‌بینی سهام انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیش‌بینی زمان سهام‌دار شدن جاماندگان گفت: اعطای سهام به جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است. در صورتی که وزارتخانه‌های مالک شرکت‌های نفتی یا صنعتی موافقت کنند مراحل مربوط به اعطای سهام یک تا دو ماهه انجام‌شدنی است. امیدوار هستیم این پیشنهاد به سرنوشت پیشنهاد سال گذشته دچار نشود که با آن مخالفت شد.

منبع: همشهری آنلاین

508705