رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: با توجه به تعطیلی کرونایی بسیاری از مشاغل، بنیاد مستضعفان اجاره بهای فروردین املاک تجاری خود را دریافت نمی‌کند.
ستاد اجرایی فرمان امام، روز سه شنبه، 17 فروردین سال جاری، عملیات ساخت مسکن را در قالب «مسکن برکت» آغاز کرد. طبق گفته این ستاد، 130 هزار واحد مسکن ساخته می‌شود که 100 هزار از آن مسکن ملی است.
از فردا، ۲۱ فروردین ماه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، مقرر شد تا تعطیلی حداقل ۱۰ روزه در شهرهای قرمز و ۲ هفته‌ای در پایتخت برای اصناف و مشاغل اعمال شود.
هیات وزیران در جلسه امروز با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفتگو با پرسون؛

تغییر سنی هرم جمعیت کشور/ پنجره جوانی کشور رو به بسته شدن است

در سال 1400 سهم سالمندی جمعیت از مرز 10 درصد، در سال 1420 از مرز 19.4 درصد و در سال 1430 از مرز 26.1 درصد عبور خواهد کرد یعنی در آن زمان یک‌چهارم جمعیت کشور سالمند خواهند بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مستاجران افزایش بهای اجاره به دلیل افزایش قیمت بی‌رویه ملک در سال‌های گذشته است، گفت: در طول بیش از 7 سال گذشته قیمت مسکن بالای 700 درصد افزایش یافت که بخشی از این افزایش قیمت به سیاست‌های مسکنی در دوره وزارت «عباس آخوندی» برمی‌گردد که با افتخار اعلام می‌کرد حتی یک واحد مسکونی هم نساخته‌ است.
عضو هیأت رئیسه مجلس از تأخیر در پرداخت هزینه‌های جراحی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: شریعتمداری باید در خصوص ماهها انتظار مردم برای پرداخت هزینه درمان به مجلس پاسخگو باشد و سازمان را ملزم کند تا هرینه درمان زودتر پرداخت شود.
به پیشنهاد وزارت کار صورت گرفت؛

افزایش «حق مسکن کارگران» در دستور کار دولت

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از مبلغ ماهانه ۳ میلیون ریال به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۰ را به هیئت دولت ارائه کرده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: امید است در اردیبهشت با توجه به وعده ای که با سایر بیمه های درمانی و وزارت بهداشت داشته ایم به طور کامل نسخ کاغذی در کشور حذف شود و دفترچه دیگر مورد استفاده قرار نگیرد که با همکاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح:

در تلاشیم تا فاصله تعرفه واقعی و پرداخت از جیب مردم کاهش یابد

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: با همدلی و هم افزایی شورای عالی بیمه تلاش شد تا فاصله تعرفه های واقعی را کمتر کنیم تا در نهایت از این طریق پرداخت از جیب مردم نیز کاهش یابد که تا حدودی به این هدف دست یافته ایم و هر سال تلاش خواهیم کرد که این فاصله را کمتر کنیم.
واکاوی پرسون از روند واردات واکسن با کمک بخش خصوصی؛

آیا دولت برای نیازمندان و مرفهین فرقی قائل است؟

واکسن کرونا و زمان واکسیناسیون همگانی از مهمترین پرسش ها و دغدغه های مردم است..حالا که سال 99 هم به پایان رسیده است. هموطنان با موشکافی بیشتری به دنبال جوابی برای پرسش های خود از مسئولین هستند.
گزارش میدانی پرسون از خدمات تامین اجتماعی؛

‎بیمه‌ای که تکمیل نیست!

‎ در صنعت بیمه به بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌های دیگر مانند سلامت ایرانیان، خدمات درمانی و … به اصطلاح بیمه‌گر پایه گفته می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش وام ازدواج توسط مجلس نوشت که بخش مهمی از اعتبارات خرج وام دادن به نور چشمی ها و ابر بدهکاران بانکی می شد و به مردم می گفتند بودجه نداریم.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ⁧‫اطلس رفاه ایرانیان‌⁩ با شناسایی ⁧‫کودکان بازمانده از تحصیل‬⁩ و داشبورد اطلاعات ⁧‫زنان سرپرست خانوار‬⁩ مسیری نو در هدفمند کردن حمایت از ⁧‫خانواده ایرانی‌⁩ ارائه کرده است.

طی سال های اخیر با وجود تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف پردرآمدها از لیست یارانه بگیران، اقدام جدی در این رابطه صورت نگرفت و دولت به پرداخت نقدی به ۷۸ میلیون ایرانی اعم از نیازمند و غیر نیازمند ادامه داد.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به چالش های حذف و عدم صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی، گفت: داریم کارسازی می کنیم که در نسخه الکترونیک بیمه ها سهم بیمار را با توجه به سهم و تعرفه بخش خصوصی پرداخت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر در سال ۹۹ با افزایش یک میلیون و ۴٠٠ هزار نفری جمعیت تحت پوشش گام بلندی برای توسعه چتر بیمه‌ای برداشت.

«پرسون» از مصرف گوشت قرمز می گوید؛

کم تر از استانداردها!

در حالی بخش اعظمی از هموطنان از مصرف گوشت قرمز جا مانده اند که حتی برای خرید گوشت مرغ هم دشواری های زیادی وجود دارد. دشواری هایی که تا به امروز حل نشده و همینطور بین مردم ومسئولان دومینوی گرانی و توزیع نامناسب را حرکت می دهد.