رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف احتکار و عرضه خارج از شبکه توزیع بیش از ۵۰ تن فرآورده گوشتی مرغ خبر داد.
وزارت کشور در اطلاعیه‌ای به مردم توصیه کرده چنان‌چه قصد سفر ضروری دارند، حتی­‌المقدور با خودرو شخصی مسافرت کنند؛ پیشنهادی در تناقض با سیاست و سفارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که این تردید را پیش آورده بالاخره سفر با خودرو شخصی امن‌تر است یا وسیله نقلیه عمومی؟

یادداشت/ فروشندگان خداپرستی که نان به نرخ روز می خرند و به قیمت دیروز می فروشند. آنان بی ادعا هستند چرا که متاع ناچیز دنیا را با متاع ارزشمند آخرت معامله میکنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از شب گذشته مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان با واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان اجرا شد.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور از آغاز پرداخت علی الحساب مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: عملیات پرداخت از ۴ بامداد پنج شنبه آغاز شده است.

پرسون با توجه به جدیدترین آمارها، بررسی کرد؛

بن بست راهکارهای فقرزدایی و حمایت از مستضعفان

بررسی شاخص‌های فقر در ایران حاکی از آن است که علی‌رغم درگیری نهادها و سازمان‌های مختلف با مسئله فقر، این پدیده همچنان یکی از جدی‌ترین معضلات کشور است.

گزارش پرسون تاثیر اعمال خیرخواهانه را در برون رفت از مشکلات اقتصادی؛

لزوم استفاده از ابتکار و نوآوری در آموزش وقف در جامعه

در شرایط کنونی که جامعه مان درگیر مشکلات اقتصادی است لزوم توجه به مسئله وقف و کاردهای آن برای برون رفت از مشکلات جدی به نظر می رسد. ضرورتی که باید به جوانان و نواندیشان جامعه آموزش و فرهنگ سازی شود.
متاسفانه با همه سر و صداها و بعد از تجمع‌ها و وعده‌های مسوولان بالاخره همسان‌سازی آن‌گونه که برای بازنشستگان کشوری و لشکری اعمال شد برای بازنشستگان تامین اجتماعی به ثمر ننشست و در واقع همه ‌چیز به سال آینده حواله شد و تا سال آینده هم به قول معروف کی زنده است و کی مرده؟!
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون:

ضعف سیستم توزیع در بازار عامل گرانی‌های اخیر است

زمانی که کالا موجود است ولی گران است یا در عرضه کمبود وجود دارد نشان‌دهنده اشکال در سیستم توزیع در بازار می‌باشد که اگر مشکل این سیستم را برطرف کنند، مردم می‌توانند کالای شب عید خصوصاً میوه را به قیمت متعارف و مناسبی دریافت کنند.
پرسون از کرونا و هنرمندان دل نگران می گوید؛

لزوم توجه به خدمات بیمه ای همه اهالی فرهنگ و هنر

در یکسالی که کرونا دامن گیر جامعه مان شده است، هنرمندان بسیاری را از دست داده ایم. تنها عاملی که می تواند هنرمندان در گیر بیماری را کمی آسوده خاطر نگه دارد، استفاده از خدمات بیمه ای است. در حالی که می دانیم بسیاری از هنرمندان، روزنامه نگاران و فعالان عرصه هنر و فرهنگ دغدغه نداشتن بیمه مناسب و خدمات بهینه اش را دارند.
شرکت رجا به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل عباس (ع) و امام زین العابدین (ع)، تسهیلات سفر با قطار را با نام طرح «میلاد» ارائه می‌دهد.
نسخه ‌نویسی و نسخه ‌پیچی الکترونیکی به عنوان یکی از چشم‌اندازهای ارائه خدمات مطلوب به بیماران از سوی سازمانهای بیمه گر در سطح کشور مطرح بوده است اما نبود زیر ساختهای لازم پزشکان و بیماران را در عملیاتی شدن این طرح با چالشهایی مواجه ساخته است.