بهره برداری از ایستگاه قطار شهری رجایی شهر کرج

ایستگاه متروی رجایی شهر واقع در خط ۲ قطار شهری کرج روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار البرز و اعضای شورای شهر و شهردار کرج مورد بهره برداری قرار گرفت .
تصویر بهره برداری از ایستگاه قطار شهری رجایی شهر کرج

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد کیانی شهردار کرج در آیین گشایش ایستگاه رجایی شهر کرج که توسط شرکت پیمانکاری سابیر وابسته به شستا و سازمان تامین اجتماعی اجرا شده است ،گفت : با همدلی شورا و شهرداری کرج اکنون شاهد به بار نشستن پروژه های نیمه تمام این کلانشهر از جمله قطار شهری هستیم .

وی خاطرنشان کرد: کمتر از ۶ ماه از راه اندازی قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج امروز شاهد به بار نشستن بخش دیگری از این پروژه هستیم که بیانگرد اهتمام مدیریت شهری در تکمیل این پروژه بزرگ است .

کیانی گفت: ساخت هر ایستگاه قطار شهری بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که شهرداری کرج بخش عمده بودجه خود را به حمل ونقل عمومی اختصاص داده است.

وی بیان کرد: اراده و تصمیم مدیریت شهری کرج در کنار دولت تکمیل قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج است تا مردم از مشکل ترافیک سنگین رهایی یابند.

کیانی افزود: بر اساس پیگیری ها بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از کمک های دولتی و بودجه شهرداری برای توسعه حمل ونقل شهری کرج پیش بینی شده است .

شهردار کرج گفت :به وعده خود در توسعه ناوگان حمل ونقل ریلی و شهری عمل خواهیم کرد و مردم شاهد به بار نشستن پروژه های مختلفی در این بخش خواهند بود.

وی اظهار کرد: قرارداد مربوط به بخش زیرساختی قطار شهری کرج به ارزش ۱۸ میلیون دلار با شرکت پیمانکاری سابیر منعقد کرده ایم و شبکه ریلی کرج به سرعت درحال توسعه است.

اتصال قطار شهری کرج به متروی تهران

مسعود محمدی رییس شورای شهر کرج در این آیین اعلام کرد: اتصال قطار شهری کرج به خط پنج قطار شهری تهران برای ماه های آینده هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: تلاش ها براین است تا قطار شهری کرج را برای روان سازی ترافیک وکاهش آلودگی هوا تا ۲ سال آینده به سرانجام برسانیم .

بخش حمل ونقل عمومی کرج با استاندارد فاصله دارد

مریم قهرمانی صارم نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به کثرت جمعیت و ضعف زیر ساخت ها اعلام کرد: این کلانشهر در بحث زیر ساخت های حمل ونقل عمومی با استناندارد ها فاصله دارد.

وی ادامه داد: در شورای ششم کرج بخش زیادی از فعالیت ها بر حمل و نقل عمومی متمرکز شده است .

قهرمانی صارم افزود: تلاش مدیریت شهری کرج براین است تا کاستی های حمل ونقل عمومی را به حداقل برساند.

جابه جایی هفت هزار مسافر در ساعت

خلیل کوزه کنانی رییس سازمان قطار شهری کرج دراین آیین گفت : این سومین ایستگاه خط ۲ قطار شهری کرج است که با حمایت استاندار البرز و مدیریت شهری کرج تکمیل و بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: ایستگاه رجایی به مساحت ۱۴ هزارو ۵۰۰ متر اکنون آماده خدمات رسانی است که با افتتاح این ایستگاه ، بیش از هفت هزار مسافر در ساعت جابه جا می شود.

رییس سازمان قطار شهری کرج با اشاره به اراده مدیریت شهری برای تکمیل قطار شهری کرج گفت : انتظار می رود برای توسعه قطار شهری کرج اعتبار لازم اختصاص یابد.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که قرار بود در اوایل دهه ۹۰ تکمیل شود اما محدودیت اعتباری و تشدید تحریم ها سبب رکود و تاخیر در راه اندازی این پروژه شد.

تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط بین دانشگاه خوارزمی در غرب و ایستگاه شهید سلطانی در جنوب شرقی کرج حفاری شده و قطعه نخست آن به طول ۶ کیلومتر اواخر سال گذشته مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت .

اکنون روزهای فرد مسافران شهری کرج بین ایستگاه های گلشهر و چهار راه طالقانی به صورت رایگان جابه جا می شوند.

کوره کنانی با اشاره به وجود ۲ را م قطار در کرج گفت : این تعداد برای کرج کافی نیست وباید تعداد آنها به بیش از هشت رام قطار برسد.

منبع: ایرنا

508904