رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

«پرسون» از گران شدن محصولات غیر ضروری می گوید:

شنیده ها در مورد گرانی هویج!

یک روز پیاز گران می شود و روزی دیگر هویج. گران شدن های یکدفعه ای که یک روز با فیلم هایی از ازدحام خرید مردم خبر می دهند و روز دیگر گندیدن کیسه های پر از همان محصول!
معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در نامه‌های جداگانه‌ای به معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزرای بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مبارزه با کرونا، دادستان کل کشور و فرمانده ناجا، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور،رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا و رئیس سازمان صدا و سیما خواستار اجرای مصوبات ستاد کرونا شد.
یک کارشناس اقتصادی بیان کرد: ایرانی‌ها به دلیل شرایط نامطلوب کشور تمایل به خرید خانه در ترکیه دارند؛ سرمایه اندکی را صرف این موضوع می‌کنند و بحث فرار سرمایه از ایران مطرح نیست. 
در حالی یارانه نقدی این ماه واریز شود، که این یارانه نخستین یارانه ای است که در زمان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی واریز خواهد شد. همچنین طبق مصوبه مجلس در سال ۹۹ قرار بر این بود که دولت در اوایل سال ۱۴۰۰ زمینه ثبت نام جاماندگان یارانه را فراهم کند، که تاکنون خبری از آن نشده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در مورد رایگان شدن تست کرونا توضیحاتی را ارائه داد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وصول مطالبات این سازمان از دولت افزود: با دریافت مطالبت خود از دولت دیگر مشکلی برای پرداخت اضافه حقوق بازنشستگان نداریم.
«اول ایمنی، بعد کار» این شعاری است که خیلی از ما از کودکی با آن آشنا شده ایم؛ کارگران باید قبل از شروع کار نکات ایمنی را رعایت کنند و در این میان کارفرمایان نیز باید محیط و ابزارات آلات ایمنی را برای فعالیت کارکنان شان فراهم کنند؛ اما گویا این شعار در ایران کمتر توجه می شود.
از تفکرات لیبرالی تا گرانی‌ها عمدی؛

برنامه 8 ساله دولت تدبیر برای ضربه به کشور

رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، مهم‌ترین ماموریت دولت آیت‌الله رئیسی را بهبود معیشت مردم عنوان کردند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اجرای مستمر همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان درپی تامین منابع مالی پایدار خبر داد.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در این لایحه نگرانی هایی وجود دارد. برخی نمایندگان در مجلس دارند ساز مخالف می‌زنند و دست اندازی می‌کنند. برخی نمایندگان‌ باید تفکر خودشان را تغییر دهند.
دو سال پیش بود که انجمن صنایع لبنی کشور به وزارت صمت نامه ای ارسال کرد تا در صورت موافقت وزارت صمت و دولت قیمت لبنیات برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه تنها با سه درصد سود عرضه شود تا از این طرق کمک حال معیشتی برای این دسته از افراد جامعه برای تامین کالاهای لبنی به عنوان مهم ترین کالای اساسی خانوار صورت گیرد.
با وجود اینکه مسئولان سازمان تأمین اجتماعی از آمادگی این سازمان برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان خبر داده بودند اما علی‌رغم ثبت‌نام بازنشستگان در دفاتر کانون بازنشستگی و معرفی آنها به بانک رفاه هنوز وام آنها پرداخت نشده است.