کرباسچی به اتفاق آرا مجرم شناخته شد

اکبر نصراللهی از رسیدگی به پرونده‌های رکنا و هم‌میهن در دادگاه مطبوعات امروز خبر داد.
تصویر کرباسچی به اتفاق آرا مجرم شناخته شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در این باره گفت: اتهام مهدی ابراهیمی‌تازه محله، انتشار مطالب خلاف واقع در تاریخ 28 مهر 1402 با تیتر "قیمت داروهای سرطان در 20 روز 4 برابر شد/ داروی 850 تومانی 3 میلیون شد!" است.

وی ادامه داد: مدیرمسئول پایگاه خبری رکنا در دفاعیات خود گفت که انتشار این خبر سهواً منتشر شد. بعد از اینکه فهمیدیم داروی مذکور نه‌تنها از 850 هزار تومان به 3 میلیون افزایش نیافت بلکه با توجه به اینکه مشمول داروهای خاص است از 850 هزار تومان به 288 هزار تومان کاهش هم یافت، خبر اشتباه تصحیح و عذرخواهی شد و از این اقدام مسئولان وزارت بهداشت و هلال احمر تشکر شد.

نصراللهی بیان کرد: رای دادگاه رسیدگی به شکایت دادستان تهران در مورد پرونده اتهام‌های رکنا که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

وی گفت: امروز همچنین پرونده اتهامات آقای غلامحسین کرباسچی؛ مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن به ریاست قاضی کاشانکی بدون حضور متهم و با حضورش وکیلش در شعبه سوم دادگاه کیفری یک برگزار شد که هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی او را به اتفاق آرا مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

وی افزود: اتهام غلامحسین کرباسچی نشر مطالب خلاف واقع و ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف مردم است.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن ، متعاقباً صادر خواهد شد.

منبع: تسنیم

682032