حمایت کمیته امداد از ۸۶ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از حمایت این نهاد از ۸۶ هزار مددجوی دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد.
تصویر حمایت کمیته امداد از ۸۶ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین خدرویسی با تشریح عملکرد کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج، افزود: در سال ۱۴۰۱ دولت با تصویب مجلس شورای اسلامی، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت را تاسیس و در نیمه دوم همان سال آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تاکنون سازمان بیمه سلامت با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت بیش از ۱۱۳ نوع بیماری را شناسایی و سازمان‌های بیمه‌گر را ملزم به نشان‌دار کردن آنها کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، تصریح کرد: ۸۶ هزار و ۸۸۵ نفر از بیماران تحت پوشش کمیته امداد دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند که بیش از ۳۰ هزار نفر از آنها مشمول لیست بیماری‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شده‌اند.

خدرویسی اضافه کرد: از میان این ۸۶ هزار و ۸۸۵ نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج، ۳۲ هزار و ۶۳۴ نفر زمین‌گیر هستند که هزینه‌های درمان آنها بسیار بالاست و همچنین ۱۵ هزار نفر از این افراد دچار بیماری سرطان هستند.

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، به جز کمک‌های صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، کمیته امداد طی سال گذشته برای هزینه درمان مددجویان خود ۷۲۲ میلیارد تومان مساعدت کرده که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر بوده است.

منبع: ایرنا

681511