سرنوشت جنایت در دره فرحزاد به کجا رسید؟

تکلیف پسری که به قتل در دره فرحزاد متهم شده است با برگزاری مراسم قسامه روشن خواهد شد.

تصویر سرنوشت جنایت در دره فرحزاد به کجا رسید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، تکلیف پسردایی متهم به قتل که ادعا می‌کند خودش قربانی شده است، در مراسم قسامه مشخص می‌شود.

این جوان که امیر نام دارد، یک سال پیش به قتل پسرعمه‌اش، احسان، متهم شد. این پرونده در پی تیراندازی خونباری تشکیل شد که در دره فرحزاد رخ داد.

با حضور ماموران در محل، پلیس مرد مجروح به نام امیر را به بیمارستان رساند. جوان دیگری به نام احسان که در محل بود نیز به بیمارستان برده شد، اما جان سپرد. ماموران متوجه شدند درگیری خونین با سلاح کلاشنیکف اتفاق افتاده است. بنابراین تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند و با توجه به شواهد به دست آمده امیر به اتهام قتل پسرعمه‌اش بازداشت شد.

امیر در بازجویی‌ها اتهام قتل را رد کرد اما پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در جلسه رسیدگی پدر و مادر مقتول برای متهم درخواست قصاص کردند.

وقتی امیر در جایگاه قرار گرفت، گفت: من با پسر عمه‌ام هیچ مشکلی نداشتم. ما خیلی دوست بودیم. درگیری من با عموی او بود. روز حادثه در دره فرحزاد با احسان نشسته بودیم و صحبت می‌‎کردیم که عمویش آمد. او چند نفر را هم همراه خود آورده بود. آنها به سمت ما آتش گشودند و من را هم زخمی کردند.

متهم در پاسخ به این سوال که اگر ضارب نبود چرا به احسان کمک نکرد، گفت: من خودم به شدت زخمی شده بودم و قدرت حرکت زیادی نداشتم و چون گلوله‌های زیادی شلیک می‌شد، نمی‌توانستم دنبال احسان برگردم. قاتل من نیستم و عموی احسان است.

با توجه به این گفته‌ها دادگاه به جلسه دوم کشیده شد، شاهدان که به دادگاه دعوت شده بودند هم نتوانستند کمک زیادی بکنند و متهم همچنان بر گفته خود باقی ماند. او گفت: من سلاح نداشتم که بخواهم به کسی شلیک کنم. سلاح در دست عموی احسان بود. ضمن اینکه من اصلا با احسان مشکلی نداشتم که بخواهم او را بکشم.

به این ترتیب قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و قتل را از موارد لوث تشخیص دادند و تصمیم به برگزاری مراسم قسامه گرفتند. به این ترتیب به اولیای دم ابلاغ شد برای قسم خوردن 50 تن از اقوام نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند. در صورتی که آنها نتوانند این کار را بکنند متهم باید قسم خورد که مرتکب قتل نشده است.

منبع: اعتمادآنلاین

681327