رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

روح‌الله کبیر سلطانی مدیر خدمات رفاهی خانه مداحان اهل البیت (ع) گفت: طی تفاهم‌نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید، بنا شد، تمامی مداحان استان تهران که در شغلی مشغول به کار هستند و جواز کسب دارند، وام قرض‌الحسنه 30 تا 60 میلیون دریافت کنند.
پرسون از تامین تغذیه مدیران ادارات دولتی گزارش می دهد؛

سفره پهن صبحانه خوری با پول بیت المال

کارمندان یکی از اقشاری هستند که همه روزه صبح زود از خانه خارج می شوند و رهسپار محیط کاریشان می شوند، برخی از کارمندان برای اینکه گرفتار ترافیک صبحگاهی نشوند ترجیج می هند صبحانه شان را در اداره صرف کنند.
­رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح تخصیص ما به التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و آزاد به صورت کارت اعتباری به مصرف کننده گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی‌شود، بلکه موضوع بحث این است که ثمره آن باید به مصرف کننده تخصیص یابد.
سرپرست روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی گفت: سفر دانشجویان به مشهد مقدس دو شب و ۳ روز است که در روزهای مذکور کلاس‌های آموزشی برای زوج‌های دانشجو برگزار می‌شود، امسال با همکاری یکی از بانک‌های عامل قرض‌الحسنه یک وام خرید کالای ایرانی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد به زوج‌های شرکت کننده در این دوره از ازدواج‌های دانشجویی ارائه می‌شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج‌ کنند ۱۰۰ میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.
در مقایسه با عملکرد آذری جهرمی؛

بالا رفتن تعرفه های ایرانسل در دولت جدید

بالا رفتن تعرفه های اینترنت آن هم به صورت چراغ خاموش، از مواردیست که هموطنانمان به آن عادت دارند و با دلخوری از آن رد می شوند. موردی که در زمان وزارت آذری جهرمی، به خوبی پیگیری و نتیجه آن به مردم اطلاع داده شد. حال باید ببینیم بدون آذری جهرمی هم این پیگیری ها ادامه دارد یا خیر!
صحبت های عجیب دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی؛

بی خبری از حال و روز مردم یعنی این!

در شرایطی که جمع کثیری از شهروندان ایرانی به واسطه تحریم‌‌‌های ظالمانه با مشکلات شدیدی به ویژه در حوزه معیشت رو به رو شده اند و چشم امید به گشایش‌ها در این حوزه دارند، از آنسو هستند هموطنانی که اتفاقاً بازارشان در این شرایط سکه است و نگران رفع تحریم‌ها هستند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیاست دولت، مهار تورم و افزایش سطح رفاه است که کارمندان نیز باید کمک کنند با افزایش پلکانی حقوق، در پرداخت حقوق‌ها عدالت ایجاد شود.
قائم‌ مقام کمیته امداد بر ضرورت همکاری مردم، خیران و همه نهادها در ساخت مسکن مددجویان تاکید و بیان کرد: تکیه‌گاه اصلی کمیته امداد مردم هستند و خوشبختانه مردم در همه برنامه‌ها، کمیته امداد را همراهی کرده‌اند.
با توجه به گزارش مرکز آمار در سال گذشته بررسی شد؛

یک سال و نیم کار کنی چه می توانی بخری؟

اواخر شهریورماه بود که گوشی های آیفون 13 وارد کشور شد. با نگاهی به قیمت این گوشی به راحتی می توان فهمید که هر قشری نمی تواند از داشتن چنین گوشی به روزی، بهره مند باشد. آن هم در شرایطی که حقوق کارگران در سالهای گذشته، رشد چشمگیری نداشته است. و شاخص فلاکت همچنان روبه افزایش است.
حکایتی غم انگیز از معیشت قشر کارگران؛

بیگاری یا کار؟ مسئله این است!

سخن سردبیر/ براساس آمار، قشر عظیمی از جامعه ایران به کارگری مشغول بوده و از حداقل حقوق برخوردار هستند و در شرایطی زندگی و کار می‌کنند که به واقع نام آن را «بیگاری» می توان گذاشت تا «کار».
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد که فردا، دوشنبه، ۱۹ مهرماه فاز اجرایی طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آغاز می شود و در فاز اول یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از اقشار محروم و روستایی بیمه رایگان از سوی دولت دریافت می کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش کمک هزینه طرح آزمایش آنلاین از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰هزار تومان برای هر بیمه شده تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی درمان این صندوق خبر داد.
یکی از دلایل کاهش زاد و ولد در ایران افزایش هزینه ها برای خانواده هاست، یکی از این هزینه ها خرید سیسمونی یا همان لوازم اولیه نوزاد است که براساس رسم و رسوم لوازم فرزند اول توسط خانواده مادر نوزاد تهیه می شود و این روزها افزایش قیمت و گرانی مشکلات شدید را برای هموطنان به وجود آورده است.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی تورم و گرانی و فشل بودن اقتصاد ما بانک‌ها هستند، گفت: اعطای وام ودیعه مسکن با اقساط گران دردی از مستاجر دوا نمی‌کند ضمن اینکه نباید عاملی برای افزایش اجاره بها باشد.
جدیدترین قیمت اوراق مسکن حاکی از آن است که متاهل های تهرانی برای اخذ وام ۴۸۰ میلیون تومانی باید بیش از ۷۱ میلیون تومان پرداخت کنند، درحالی که این مبلغ در حدود دو هفته قبل حدود ۵۸ میلیون تومان بود.