حمایت کمیته امداد استان تهران از سه هزار بیمارخاص و صعب‌العلاج

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: سه هزار و ۱۰۴ نفر از بیماران تحت حمایت این نهاد دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند.
تصویر حمایت کمیته امداد استان تهران از سه هزار بیمارخاص و صعب‌العلاج

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین فتح آبادی افزود: از این سه هزار و ۱۰۴ نفر از بیماران تحت حمایت کمیته امداد استان تهران که دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند هزار و ۲۷۰ نفر مشمول لیست بیماری‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد بیمارخاص و صعب‌العلاج ۲۹۱ بیمار خاص و ۲۱۰ نفر زمین‌گیر بوده و همچنین ۷۶۹ نفر آنها دچار بیماری صعب العلاج (سرطان و سایر بیماری ها) هستند.

فتح آبادی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ دولت با تصویب مجلس شورای اسلامی، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت را تاسیس و در نیمه دوم همان سال آغاز به کار کرد، افزود: علاوه بر کمک‌های صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، کمیته امداد استان تهران طی سال گذشته برای هزینه درمان مددجویان خود بیش از ۳ میلیارد تومان کمک کرده که بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن مربوط به بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران یادآورشد: همچنین در سه ماهه نخست امسال نیز یک میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان برای هزینه درمان مددجویان تحت حمایت دارای بیماری خاص، صعب العلاج و زمین‌گیر توسط این نهاد هزینه شده است.

وی یادآور شد: تاکنون سازمان بیمه سلامت با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت بیش از ۱۱۳ نوع بیماری را شناسایی و سازمان‌های بیمه‌گر را ملزم به نشان‌دار کردن آن کرده است.

پیش ازاین نیز معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفته بود کمیته امداد سال گذشته به ۳۲ هزار و ۶۳۴ هزار نفر از جامعه هدف در قالب بیماران زمین‌گیر و با سرانه پنج میلیون ریال خدمت ارائه کرد.

حسین خدرویسی با بیان اینکه همچنین سال گذشته یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۴۰۷ مورد خدمات فرانشیز به جامعه هدف ارائه شد، اظهار داشت: ۱۰۲ هزار مورد هزینه درمانی مددجویان نیز از سوی کمیته امداد تقبل و پرداخت شد.

منبع: ایرنا

717368