رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کوتاهی برخی بانک ها در پرداخت وام به بهانه پایان دولت دوازدهم گفت: بانک‌ها مکلف به پرداخت و اجرای قانون هستند اما چون ماه‌های پایانی دولت است نسبت به پرداخت وام و تسهیلات تکلیفی کوتاهی کرده‌ و بهانه‌های مختلفی را می‌آورند.
سربازی را به اتهام همکاری با دشمن نزد قاضی برده بودند. قاضی از او پرسید چرا وقتی که دشمن به پایگاه شما حمله کرد به سمت آنها شلیک نکردی؟ سرباز گفت به هزارویک دلیل. اول اینکه تفنگ‌ما فشنگ نداشت. قاضی با شنیدن همین جمله گفت، همین یک دلیل کافی است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص حق پرستاری به همسران جانباز قطع نخاعی پس از شهادت جانبازان عزیز خبر داد و عنوان کرد: مصوب شد که ۷۰ درصد حق پرستاری این جانبازان پایدار بماند و بودجه اجرای این مصوبه نیز در سال جاری از منابع داخلی بنیاد تأمین شد.
برنج یکی از کالاهای اساسی است که در سبد غذایی خانوار ایرانی قرار دارد، از همین رو میزان تولید برنج در کشورمان جایگاه خوبی دارد، اما این میزان تولید جوابگوی سرانه مصرف کشور نیست، به طوری که کل برنج تولیدی در سه استان شمالی و برخی از استان های جنوبی کشور حدود 2 میلیون و 200 هزار تن در حالی که میزان مصرف برنج بیش از 3 میلیون تن است.
عضو هیات امنای صندوق حمایت‌ها از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور از ارائه تسهیلات با کارمزد کم به افرادی که ایجاد اشتغال برای معلولان می‌کنند خبر داد.
رئیس کانون عالی مستمری‌ بگیران و بازنشستگان کشور بیان کرد 60 درصد از مستمری بگیران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نکاتی را پیرامون لایحه دائمی‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی توضیح داد.
درست است که زمین خدا بالا پایین ندارد وهمه چیز برای همه یکسان است، اما قشر مرفه جامعه وخصوصا جوانان دلگرم به حساب‌های پر پول والدینشان همواره می‌خواهند متفاوت باشند، حتی این تفاوت را می توان درتفریحاتشان مشاهده کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس این پذیرش را دارد که با توجه به شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی و معیشتی به معلمان و بازنشستگان کمک کند. بحث افزایش تورم طبیعی است که وجود داشته باشد و باید با اندیشیدن تدابیری این ضرر را کاهش داد.
«پرسون» از چالش های استان ثروتمند اما فقیر ایران می گوید:

پیش بینی مشکلات خوزستان از دیروز تا واقعیت خشکسالی امروزش

آیا می توان آب معدنی به خوزستان فرستاد؟ یا هر روز تانکرهای آب در محلات و روستاهای خوزستان مستقر نمود؟
این سوالاتی است که هموطنانمان از مناطق دیگر ایران می پرسند. در حالی که رساندن آب به خوزستان برای اندک زمانی می تواند مشکل آب شربشان را حل یا کند نماید اما راه حل مشکلات محیط زیستی خوزستان نه از دست خیرین، بلکه به دست مسئولان گره خورده است و راهکارهای فرا منطقه ای و کشوری طلب می کند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با دعوت مردم به تأمین گوشت قربانی برای نیازمندان، آمادگی این اداره کل را برای جمع آوری نذورات و گوشت قربانی مردم استان در قالب طرح نذر قربانی به مناسبت عید سعید قربان اعلام کرد.
«پرسون» با نگاهی به صحبت های استاندار خوزستان در شبکه ملی، بررسی می کند؛

واگیر داشتن جوابگویی های عجیب و غریب در مسئولان

استان خوزستان گذشته از گره خوردنش به جان و ناموسمان، دفاع مقدس و فداکاری های این منطقه در آن دوره هجوم دشمن به میهن، مشکل بزرگی به نام کم آبی یا بی آبی دارد. بله درست است. آب همان که مایه حیات است. وقتی خوزستان آب نداشته باشد تمام ایران آب ندارد. آب خوزستان به استان هایی همچون یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری می رود، برحسب منابع عظیم آبی که در منطقه جنوب کشور وجود داشته است. اما حال نتیجه سالها مدیریت و البته این نوع مدیرانی که سبب می شود فداکاری و برنامه ریزی های مدیرانی در همین منطقه جنوب، پامال شود تنها پاسخگویی از سر عصبانیت و التهاب است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ماهانه ۱۵۵ میلیارد تومان برای نگهداری و پرستاری صد هزار معلول، سالمند و بیماران مزمن روان در مراکز شبانه‌روزی و منازل پرداخت می‌شود که در کمتر کشوری چنین خدمتی ارائه می‌شود.