مردی که پسرش را با کلت کُشت دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که پسرش را با کلت‌کمری به قتل رسانده بود، خبر داد.

تصویر مردی که پسرش را با کلت کُشت دستگیر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش خبر مرگ مشکوک مردی حدودا ۳۰ ساله به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد که درپی آن کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شده و تحقیقات ابتدایی خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به تحقیقات اولیه کارآگاهان در محل حادثه گفت: تیم جنایی در پاگرد طبقه دوم ساختمان با جسد مردی حدوداً ۳۰ ساله‌ای به نام رامین مواجه شدند که از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته و به کام مرگ فرو رفته بود. همچنین در تجسس‌های اولیه از محل یک قبضه کلت‌کمری، دو عدد پوکه و شش عدد فشنگ جنگی نیز کشف شد. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد این خانه متعلق به یک خانواده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پدر متوفی مدعی بود که پسرش با کلت‌کمری خودکشی کرده است، گفت: این مرد میانسال در جریان تحقیقات ابتدایی با اظهارات ضد و نقیضی به تیم جنایی گفت که پسرش در طبقه بالا زندگی می‌کرد. او مدعی شد که ساعتی پیش به‌خاطر اختلافات خانوادگی با پسرش مشاجره کرده اما ناگهان او به طبقه بالا رفته و با کلت‌کمری که از قبل خریده بود به زندگی خود پایان داده است. در ادامه با توجه به تناقض‌گویی‌های پدر جوان فوت شده، شکل قرارگیری اسلحه در کنار جسد و اختلافات شدید خانوادگی، فرضیه وقوع جنایت برای کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قوت گرفت و پرونده وارد فاز جنایی شد.

وی گفت: در نخستین گام، پدر متوفی به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی اعزام و آثار گاز باروت روی دستان و لباس او مثبت اعلام شد که همین سرنخ مهم کافی بود تا وی به عنوان تنها متهم پرونده بازداشت شود. در گام بعدی، مادر و خواهر متوفی نیز به صورت جداگانه هدف بازجویی‌ قرار گرفتند که در این شاخه از تحقیقات مشخص شد، پسر جوان در جریان مشاجره‌ای که در طبقه اول رخ داده ابتدا با کلت‌کمری خانواده را تهدید کرده و پس از اینکه سلاح را روی میز گذاشته به طبقه بالا رفته، پدر خانواده همان سلاح را برداشته و به طبقه دوم رفته است.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: مرد میانسال که همچنان در جریان بازجویی‌ها منکر ارتکاب قتل بود، پس از مواجه با شواهد و مدارک موجود به ارتکاب جنایتی هولناک علیه پسرش اعتراف کرد و گفت که پسرش فردی قمارباز و معتاد بود. او مدام اعضای خانواده را اذیت می‌کرد تا اینکه شب حادثه برای چندمین‌بار با همسرش درگیر شده و یک قبضه اسلحه کمری که از قبل تهیه کرده بود را برداشت و اقدام به تهدید خانواده کرد. مقتول سپس اسلحه را روی میز گذاشت و به طبقه بالا رفته و پدر خانواده هم که خیلی از این حرکت ناراحت شده بود کلت‌کمری را برداشته و دنبال او رفته، این مرد مدعی شد که در ابتدا قصد داشته تا پسرش را بترساند و به همین دلیل هم یک تیر هوایی شلیک کرده که به سقف اصابت کرد، اما پس از آن این دو نفر با هم درگیر شدند و در این شرایط درحالی که پسر جوان قصد گرفتن اسلحه را داشت ناگهان یک تیر شلیک و به سرش این پسر اصابت کرد.

وی با بیان اینکه اصابت گلوله به سر موجب مرگ فرزند این مرد به دست پدرش شد، گفت: برابر اعترافات پدرخانواده، او پس از این حادثه اعضای خانواده را راضی کرده تا به تیم جنایی بگویند که فرزندش خودکشی کرده است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی پایتخت با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

717242