شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

عضو شورای شهر گفت: دولت وعده تامین۲ هزار واگن متروی تهران را داده اما تنها ۲واگن تامین کرده است و پس از ۱۲سال تنها ۱۰۰دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ میلیارد تومان به ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده است.

دبیر کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه منع تردد خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی به شهر‌های نارنجی و قرمز همچنان ادامه دارد، گفت: در صورت رعایت نکردنِ محدودیت‌ها جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای شهر‌های نارنجی و ۱ میلیون تومان برای شهر‌های قرمز، اعمال می‌شود.
«ترفع» اقدامات شرکت واحد برای شهروندان دارای معلولیت را تشریح کرد:

خدمات‌رسانی ۱۴۱ دستگاه اتوبوس و وَن ویژه به ۴ هزار جانباز و معلول پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همزمان با «روز جهانی معلولان» از خدمات‌رسانی ۱۴۱ دستگاه اتوبوس و وَن ویژه به بیش از ۴ هزار جانباز و معلول پایتخت خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌هایی که شرکت واحد با آنها روبه‌روست اما تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا خدماتمان را به این عزیزان محدود نکنیم.
دو هفته از اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا سپری شده و در ارزیابی های جدید بسیاری از شهرهای قرمز به حالت نارنجی و زرد تغییر وضعیت داده اند و از روز شنبه نیز قرار است تا محدودیت ها متناسب با وضعیت جدید شهرها اعمال شود، اما طبق تاکید وزارت کشور اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا زمان ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خبر از گذشت ۴۰ هفته از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور داد و از ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی تهران مثل روز اول و چه بسا، دقیق‌تر و وسیع‌تر از قبل گزارش داد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد:

وضعیت نارنجی تهران از شنبه/ ادامه محدودیت حضور کارمندان

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر شرایط ناپایدار و شکننده استان تهران در خصوص بیماری کووید ۱۹ گفت: باید با متانت حساب شده و با برنامه لایه بندی شده حرکت کنیم.

عضو شورای شهر تهران:

بلیت مترو باید به تدریج گران شود

صدراعظم نوری گفت: اخذ هزینه ۵ هزار تومانی بلیت مترو باید به تدریج انجام شود تا به مردم فشار نیاید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از طرح شخصی‌سازی بلیت‌های مترو خبر داد و گفت: این طرح برای مسافران اجباری نیست ولی از طریق آن مشتریان وفادار مترو شناسایی و تخفیف هایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.