عده‌ای نان امام را می‌خورند و توجهی به مکتب امام ندارند

شهردار تهران گفت: عجبا که عده‌ای نان امام را می‌خورند و توجهی به مکتب امام ندارند. در بسیاری صحنه‌ها امروز عقب مانده‌ایم به این دلیل که عده‌ای امروز از باورهای شهدا فاصله گرفتند.
تصویر عده‌ای نان امام را می‌خورند و توجهی به مکتب امام ندارند

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی شهردار تهران در سی و یکمین یادواره شهدا و ایثارگران مسجد حضرت جوادالائمه علیه السلام پادادشهر اهواز اظهار کرد: این مجالس مجالس تحول و بیداری هستند چون شهدا هم الگو، هم راهبر و اثرگذار، هم زنده و ان‌شاءالله شفیع ما باشند.

وی ادامه داد: ما از آن‌ها الگو می‌گیریم که در چه فضایی زیستند و باور و عمل‌شان چه بود، لذا حضور در محضر شهدا ما را بر آن می‌دارد که توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا ویژگی های خاصی را را به ما نشان می‌دهند گفت: باور شهدا، اعتماد به سنت‌های الهی است. در ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی مسئولینی دیدیم که به سنت‌های الهی اعتماد نداشتند و از راه شهدا جدا شدند.

وی ادامه داد:ویژگی خاص شهدا، ناظر به نگاه آن‌ها نسبت به اسلام است، شهدا اسلام را نسخه نجات بخش بشریت و راهگشای انسان می‌دانستند، نگاهشان به اسلام حداکثری بود نه حداقلی. باز در این مورد هم مسسولینی داشتیم که اسلام را با نگاه حداقلی می‌دیدند.

زاکانی گفت:شهدا، باور به نظام اسلامی داشتند که حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانستند. اما باز ما مسئولینی داشتیم که جمله حضرت امام مبنی بر وجوب حفظ نظام را دیگر باور نداشتند.

وی با اینکه شهدا ایران را حرم می‌دیدند و این پرچم برافراشته در ایران اسلامی را مانند حرمی می‌دیدند اظهار کرد: باور آن‌ها به امام و ولی جامعه بود، باورشان این بود که امام جامعه ما نایب امام زمان عج است. عجبا که عده‌ای نان امام را می‌خورند و توجهی به مکتب امام ندارند. در بسیاری صحنه‌ها امروز عقب ماندیم به این دلیل که عده‌ای امروز از باورهای شهدا فاصله گرفتند.

شهردار تهران گفت: باور شهدا اعتقاد به مردم‌سالاری دینی بود، معتقد بودند دست غیبی وجود دارد که مومنین را یاری می‌کند. باور شهدا هم این بود که این انقلاب با تمام عرض و طولش، مقدمه‌ ظهور امام زمان عج است.

وی با بیان اینکه این فتنه اخیر که یک جنگ ترکیبی بود، یکی از دلایلش غفلت از راه شهدا بود ادامه داد: ماحصل آن‌همه ایثار و فداکاری این بود که امروز ما دور هم جمع می‌شویم تا یاد آن‌ها را گرامی بداریم، پس باید راه و باورهای شهدا را به‌خوبی بشناسیم آن‌ها شاهد و ناظر ما هستند و از ما انتظار دارند.

منبع: فارس

462183