شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است دو گورستان در شرق و غرب تهران ساخته شود و البته توسعه بهشت زهرا هم در دستور کار است.
دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال در مردادماه امسال از اصلاح دستورالعمل اجرایی و فعالسازی دبیرخانه این شورا در دادستانی کل کشور خبر داد.
شهرداری تهران در راستای شفافیت مالی برای نخستین بار عدد مشخصی برای تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفت که یکی از آنها مربوط به جریمه قطع درختان است که بر اساس مصوبه ۱۳۹۸ شورای شهر بین ۶۸۰ هزار تومان تا ۱۱۸ میلیون تومان بر اساس بن درخت متغیر است.

شهردار منطقه 12 در دیدار صمیمانه با سفیر تایلند:

موضوع شهرسازی سفارت تایلند حل و فصل شد

علی‌محمد سعادتی در دیدار صمیمانه با سفیر تایلند از حل و فصل موضوع شهرسازی طرح‌شده از سوی این سفارتخانه خبر داد.

وزیر کشور در حالی دستور شروع فرایند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور صادر کرد که ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر از روز پنج شنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بخشنامه استقبال از بهار ۱۴۰۰ را با محوریت ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و توقف همه فعالیت‌های ساخت‌وساز در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی را ابلاغ کرد.
معلولانی که به علت فراهم نشدن بستر و شرایط مناسب محکوم به خانه نشینی و گوشه نشینی شده اند.
قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر گفت: پروژه ملی مترو تهران- پردیس در یک هفته آینده کلنگ زنی می‌شود و هفت هزار واحد مسکن مهر نیز تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.
کاهش ذخایر خون در گیلان

نیاز ویژه به گروه‌های خونی منفی

مدیر کل انتقال خون گیلان از کاهش ذخایر خون و نیاز به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی در استان خبر داد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت : تا پایان بهمن ماه حدود ۷۶ درصد از بودجه محقق شده و انتظار می‌رود در ماه پایانی به دلیل تمایل مردم به تسویه حساب، عدد تحقق به حدود ۹۰ درصد نیز برسد. این مقدار تحقق بودجه حتی در دولت هم اتفاق نمیفتد، آن هم در شرایط فعلی کشور.
امروز جمعه پانزدهم اسفندماه بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، آلاینده شاخص «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۹ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور در مراسم روز درختکاری گفت: باید نیاز چوب کشور از مسیر صحیح زراعت چوب تأمین شود که این مهم به درآمدزایی، اشتغال‌زایی، ثروت‌آفرینی و هوای پاک کمک می‌کند.
در برنامه‌های خدمات شهری و محیط زیست منطقه 12 پایتخت تأکید شد:

«تهران 1400» با حرکت به سوی توسعه پایدار در قلب طهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 12 از برگزاری نشست با مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه امور شهری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خبر داد.
ساختمان‌های جدید بر مبنای کسب سود بیشتر و صرفا سرمایه‌گذاری، بدون درنظرگرفتن اولویت خطر زمین‌لرزه ساخته می‌شوند. بنابراین حتی زمین‌لرزه‌های نه چندان شدید می‌توانند تعداد نسبتا زیادی جان باخته داشته باشند. خوشبختانه بیشتر زمین‌لرزه‌ها اندازه‌ای کوچک و متوسط دارند و بسیار در نواحی کم‌جمعیت رخ می‌دهند. ولی این موضوع الزاما همه موارد را شامل نمی‌شود، اقل موارد نیز می‌تواند برای ما فاجعه‌بار باشد.
فرماندار تهران گفت: داوطلبان انتخابات شوراها حتماً از طریق سامانه‌های معرفی شده و غیر حضوری ثبت نام خود را انجام دهند و فقط برای تأیید نهایی به فرمانداری تهران مراجعه داشته باشند، تا امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل فرمانداری تهران میسر شود.