شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تاکسیرانان، آخرین وضعیت رانندگان مشمول دریافت تسهیلات کرونایی را تشریح کرد.
برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های ویژه فجر انقلاب و ولادت حضرت زهرا (س) در منطقه 12 پایتخت:

حرکت به سوی گام دوم انقلاب با رنگ و بوی فاطمی در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های ویژه چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، هم‌زمان با ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر در این منطقه خبر داد.
پرسون از فعالیت متکدیان در کردستان گزارش می دهد؛

«تکدی گری» در بستر سرد خیابان های شهر

با وجود اینکه شاهد سرمای شدید در این کردستان هستیم، ولی متکدیان همچنان دست از تکدی گری بر نمی دارند.

حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: هیچ مصونیتی برای نمایندگان مجلس از حیث ارتکاب جرایم عمومی نسبت به دیگران وجود ندارد و این افراد نیز در صورت ارتکاب جرم مانند سایر شهروندان تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.
کیفیت هوای پایتخت عصر امروز پنجشنبه -نهم بهمن- با افزایش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۵۳ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و در وضعیت قرمز قرار گرفت.
سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی در کشور از امروز تا عصر شنبه تشدید خواهد شد و بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و کاهش دید افقی، وزش باد شدید و در مناطق جنوبی بارش باران و رعد و برق مورد انتظار است.
رئیس پلیس راه تهران بزرگ از انسداد آزاد راه " تهران – شمال " در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه هر هفته تا 12 اسفندماه خبر داد.
سرهنگ موسوی پور، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: رویکرد پلیس راهور و سازمان بهشت زهرا(س) ایجاد حداقل محدودیت ها و حداکثر رضایتمندی شهروندان برای روزهای پایانی سال است.
طرح زیست شبانه یکی از طرح های بسیار جنجالی در شهر تهران است که تاکنون به واسطه اختلاف نظرهای شدید میان نهادهای مختلف امکان عملیاتی شدن پیدا نکرده است؛ طرحی که البته شورای شهر تهران به شدت به دنبال تصویب و اجرایی کردن آن است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص تفکیک زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی از ریاست جمهوری، گفت: ماهیت انتخابات ریاست جمهوری سیاسی و ماهیت انتخابات شوراها صنفی و خدمت رسانی است، این دو انتخابات در کنار هم مطلوب نیست و زمان برگزاری آن باید از یکدیگر تفکیک شود.
عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که برای حل مشکل آلودگی هوا به مردم می‌گفت دعا کنید باد بیاید، در نهایت مجبور شد به جز دعا، نسخه‌ای دیگر برای حل مشکل آلودگی بپیچد؛ نسخه‌ای که به نظر نمی‌رسد چه دولت کنونی و چه دولت آینده قادر به اجرای آن باشند.
محسن هاشمی خبر داد:

زیست شبانه در تهران تصویب شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع تهران بیدار و زیست شبانه سبب می‌شود که شهروندانی که دیر می‌خوابند و به موضوع فرهنگی علاقه‌مند هستند بتواند شب هنگام زمانی را با خانواده خود به این موضوع اختصاص دهند.
دو افتخار پژوهشی برای شهرداری قلب طهران:

دریافت تندیس و تقدیرنامه از وزارت کشور و شهرداری تهران

علی‌محمد سعادتی از دریافت تندیس و تقدیرنامه از معاون عمرانی وزارت کشور و شهردار تهران به عنوان کسب دو افتخار پژوهشی برای شهرداری منطقه 12 پایتخت از جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری خبر داد.