شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

فرماندار تهران گفت: داوطلبان انتخابات شوراها حتماً از طریق سامانه‌های معرفی شده و غیر حضوری ثبت نام خود را انجام دهند و فقط برای تأیید نهایی به فرمانداری تهران مراجعه داشته باشند، تا امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل فرمانداری تهران میسر شود.
یادداشت/ شهروند و شهرنشین شدن نیازمند مجموعه ای از الزامات و دستورالعمل ها و همچنین قوانینی است که حقوق و زندگی مسالمت آمیز همراه با ایجاد فرصت هایی برابر مانند حق دسترسی به تحصیل رایگان، حق دسترسی به بهداشت، رفاه، عدالت اجتماعی و فرصت های برابر اقتصادی و مجموعه قوانینی که ضمانت اجرای این حقوق باشد و منافع همه افراد شهر را تامین کند است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند: تعرفه جریمه‌های رانندگی درسال ۱۴۰۰ به میزان ۵ درصد افزایش یابد.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه درخواست هایی به شهرداری داده شده است که محوطه تئاتر شهر محصور شود و جلساتی هم به این منظور تشکیل شده است، گفت: نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد و حصر تئاتر شهر تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت است.

کسب مقام قهرمانی تیم فوتبال کودکان منطقه 12 پایتخت؛

در مسابقات گل کوچک، قلب طهران درخشید

شهردار منطقه 12 اعلام کرد: از بازیکنان تیم فوتبال کودکان این منطقه که در مسابقات گل کوچک شهر تهران به میزبانی منطقه 4 به قهرمانی رسیده بودند، تقدیر شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه ستاد انتخابات کشور و بررسی آخرین شرایط روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در آن، از برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورا‌ها در هشت کلان شهر خبر داد.
لایحه بودجه شهرداری تهران امسال در شرایطی به شورا ارایه شده که بحران همه‌گیری کرونا از یکسو و تلاش پیوسته مجموعه مدیریت شهری در جهت کاهش وابستگی شهرداری به منابع درآمدی ناپایدار از سوی دیگر، مدیریت شهر را در شدیدترین فشار بودجه‌ای ممکن قرار داده است.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت وگو با پرسون:

بعد از پایان پاندمی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شود

دکتر مینو صفایی؛ مدرس دانشگاه گفت: حتی بعد از پایان رسمی پاندومی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شوند تا جایی که تاریخ زندگی اجتماعی بشر به دو دوره قبل و پس از کرونا تبدیل خواهد شد.

محسنی بندپی:

تهران تعطیل نمی شود

محسنی بند پی گفت: تعطیلی تهران اصلا مطرح نیست و در چنین شرایطی ضرورتی بر این کار هم وجود ندارد.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نخستین مجموعه‌هایی بود که از روز اول اعلام ورود کرونا به کشور، همه امکانات و ظرفیت خود را به کار گرفت تا ضمن خدمات‌رسانی صددرصدی به شهروندان، با تمام توان با شیوع ویروس کرونا مقابله کند.
محسن هاشمی رفسنجانی با عنوان اینکه من در سال ۸۹ در مترو مدیرعامل بودم و ماهی ۶ میلیون تومان حقوق می‌گرفتم، گفت: با دلار ۹۰۰ تومان آن موقع ۷۰۰۰ دلار حقوق می‌گرفتم و الان که رئیس شورای شهر هستم و نزدیک به ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرم با دلار ۲۶ هزار تومان کمتر از ۷۰۰-۸۰۰ دلار حقوق می‌گیرم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: همه امکانات مناسب‌سازی را در افتتاحیه‌های جدید ایستگاه‌های مترو مدنظر قرار داده‌ایم؛ اگر چه این امکانات بار مالی سنگینی دارد اما برای معلولان و افراد کم توان بسیار ضروری است.