شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

شهردار شدن علیرضا ‎زاکانی دیگر به مویی بند بود. مجلس یازدهم با رأی به استعفایش، نامزد پوششی انتخابات ۱۴۰۰ را از نمایندگی «مردم» قم در پارلمان و ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس در یک سال اخیر، یک باره به شهرداری ‏پایتخت جمهوری اسلامی ایران می‌رساند و به این ترتیب دیگر می‌توان به او لقب «شهردار رویشی» داد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین بازدید منطقه‌ای خود بیان کرد:

قدیمی‌ترین مردم و واقعی‌ترین محلات در قلب طهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین بازدید منطقه‌ای خود در دوره جدید شورای شهر که از منطقه 12 پایتخت صورت گرفت، مردم این منطقه را قدیمی‌ترین مردم شهر تهران و محلات آن را واقعی‌ترین محلات این شهر خواند.

حکم شهردار جدید تهران بزودی ابلاغ می‌شود. زاکانی با اکثریت آرا به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. اعضای شورای شهر می‌گویند فعالیت زاکانی نیاز به مصوبه مجلس ندارد و وزارت کشور به زودی حکم وی را ابلاغ می‌کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: از ویژگی‌های زاکانی می‌توان به مبارزه با فساد، تخصص و انقلابی بودن اشاره کرد. وی افزود: با آغاز به کار زاکانی در شهرداری مردم طعم خدمت را پس از 4 سال می‌چشند.
شهردار منتخب تهران از برنامه خود برای احیای بافت فرسوده شهر گفت و افزود: برای اجرای این برنامه مردم باید در جای دیگر ساکن شوند و پس از بازسازی به محل سکونت خود بازگردند.
عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به واکسیناسیون عمومی و احتمال بازگشایی مدارس در مهر ماه احتمالا با شرایط کنونی نه ناوگان اتوبوسرانی و نه ناوگان ریلی پاسخگو نخواهد بود.