بسته شدن پرونده خط ۶ مترو تا پایان سال

با انجام موفق تست گرم قطعه شمالغربی خط ۶ مترو تهران در شب گذشته، در مهرماه ۴ ایستگاه شهرزیبا، شهران و کوهسار به بهره‌برداری خواهد رسید و بنابر اعلام مجری خط ۶ مترو، به‌زودی با افتتاح ایستگاه‌های جدید پرونده این خط بسته خواهد شد.
تصویر بسته شدن پرونده خط ۶ مترو تا پایان سال

به گزارش سایت خبری پرسون، تست گرم 5.5 کیلومتر مسیر تونلی در خط 6 مترو تهران از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه کوهسار (شامل 3 ایستگاه شهران، شهر زیبا و کوهسار) شب گذشته از ساعت 23:30 با حضور مدیران شرکت مترو و بهره‌برداری انجام شد.

تست گرم 5.5 کیلومتر از خط 6 مترو تهران از ایستگاه شهید ستاری تا کوهسار از ساعت 11:30 انجام شد که در این فرآیند مدیران نظارت مستمری بر مسیر و حرکت قطار داشتند.

عباس فتح‌علیپور مجری خط 6 مترو تهران با تاکید بر انجام تست گرم و تست نهایی خط اظهار کرد: پیش از اینکه خطوط مترو به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار بگیرند در یک زمانبندی مشخص تست گرم انجام می‌پذیرد تا نواقص احتمالی شناسایی و رفع شود. تست گرم یک نوع آزمایش خط است که با توجه به قطاری که داریم، مسیر تردد، برق‌رسانی و ریل سوم چک می‌شود.

وی با اشاره به مختصات خط 6 مترو تهران اظهار کرد: خط 6 از ایستگاه دولت‌آباد آغاز و تا ایستگاه کوهسار به طول 32 کیلومتر است که تاکنون 17 ایستگاه از 27 ایستگاه مدنظر به بهره‌برداری رسیده است.

مجری خط 6 مترو با اشاره به انجام تست گرم 5.5 کیلومتر از مسیر تونلی خط 6 مترو (از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه کوهسار گفت: پس از انجام این تست این بخش از خط 6 مترو به بهره‌برداری خواهد شد که شامل 3 ایستگاه شهران، شهر زیبا و کوهسار است.

فتح‌علیپور در ارتباط با زمان بهره‌برداری از بخش شمال غربی خط 6 مترو گفت: 3 ایستگاه شهران، شهرزیبا و کوهسار بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده در مهرماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در ارتباط با هزینه احداث سه ایستگاه اشاره شده تصریح کرد: جهت ایستگاه این 3 ایستگاه حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه شده همچنین با افتتاح 3 ایستگاه تمامی پله‌برقی‌ها و آسانسورهای آن نیز مورد بهره‌برداری و استفاده قرار خواهند گرفت.

مجری خط 6 مترو با اشاره ادامه داد: بنابر برنامه‌ریزی انجام شده در نیمه دوم سال نیز دو ایستگاه شهدای کن و آیت‌الله کاشانی که ایستگاه‌های میان عبوری در خط 6 هستند به بهره‌برداری خواهند رسید.

فتح‌علیپور با اشاره به اینکه بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده 4 ایستگاه میانی خط 6 (ایستگاه‌های نجات‌اللهی، بهار شیراز، سرباز و میدان خراسان) در نیمه دوم سال به بهره‌برداری خواهند رسید و با افتتاح 4 ایستگاه اشاره شده پرونده خط 6 مترو تهران با 27 ایستگاه و 32 کیلومتر بسته خواهد شد.

منبع: تسنیم

510760