به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر امانی در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهرهبرداری مترو تهران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه بر اساس قانون تجارت شرکت مترو ۱۳۰ برابر سرمایه، زیان انباشته دارد، اظهار کرد: این در حالی است که شرکت بهره برداری مترو یک شرکت خدماتی است و باید یارانه بگیرد تا به روز باشد. وقتی دولت به تعهدات خود عمل نمی کند و قیمت بلیت به روز نمی شود که البته نباید بشود، می بینیم که ۱۳۰ برابر زیان انباشته شکل می گیرد.
وی افزود: شرکت هایی همچون مترو شرکت تجاری نیستند بلکه خدماتی هستند که یا باید به سازمان تبدیل شوند و یا اساسنامه های آنها تغییر کند.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ضمن تقدیر از شرکت بهرهبرداری مترو برای گزارش حسابرسی مقبول با تأکید بر اینکه هشتگرد جزو محدوده شهر تهران نیست، اظهار کرد: همین شرایط برای مترو تهران- کرج نیز وجود دارد و می بینیم که ۹۰ درصد یارانه برای بلیت مترو کرج پرداخت می شود. این هزینه ها بسیار سنگین است و قرار بود که بر اساس تفاهم نامهها هزینههای نگهداری و راهبری تعیین تکلیف شود. به هر شکل این هزینه در خارج از جغرافیای تهران دارای ایراد است. متروی پرند نیز خارج از محدوده است و چنین طرح هایی سرمایه شهر تهران را می بلعد و باید تعیین تکلیف صورت بگیرد.
وی افزود: قرار بود حداکثر ۳۰ درصد از سهم بلیت مترو توسط شهرداری، حداکثر ۳۰ درصد توسط مردم و حداقل ۳۰ درصد توسط دولت پرداخت شود که متأسفانه دولت سهم خود را پرداخت نکرده که باید به عنوان بدهی دولت در نظر گرفته شود تا از مسیر تهاتر و یا دیگر عناوین بتوان این مبلغ را دریافت کرد.
منبع: آنا