فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

چشم‌پوشی از تخلفات شهرداری مغایر وظیفه نظارتی شورا است!

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین عنوان کرد: اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و نباید به نمایندگان شهرداری تبدیل شوند، لذا باید با مصوبات خود باری از روی دوش شهروندان برداریم نه اینکه باعث افزایش هزینه‌های آنان شویم.
تصویر چشم‌پوشی از تخلفات شهرداری مغایر وظیفه نظارتی شورا است!

به گزارش سایت خبری پرسون،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین عنوان کرد: متاسفانه برخی اعضای محترم نسبت به تخلفات صورت گرفته در شهرداری چشم‌پوشی می کنند که این موضوع با وظیفه نظارتی شورا مغایر است.

وی در ادامه با اشاره به بی‌توجهی بخش عمران به پروژه‌های عمرانی در حال اجرا به لحاظ کمی و کیفی، اظهار کرد: بی‌توجهی به نظارت به طرح‌های عمرانی در شهرداری قزوین باعث اسراف بیت‌المال، کاهش کیفیت و نارضایتی شهروندان می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه بارها متذکر شده‌ایم، شهرداری گران اداره می‌شود و به مهندسیِ ارزش در آن توجهی نمی‌شود، ادامه داد: مدیران و معاونین عمرانی در شهرداری باید نظارت بر این حوزه را افزایش دهند و طوری در این مسیر خدمت رسانی نمایند که ذره‌ای بیت‌المال به هدر نرود.

فرمانی در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لوایح ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری اختصاص داشت گفت: به نظر می‌رسد در بخش عوارض‌ها فشار سنگینی بر شهروندان وارد شده است که نیاز است در کمیسیون مالی شورا مجددا" این موارد بررسی شوند، تا بتوانیم راهکاری اتخاذ نماییم.

فرمانی همچنین خواستار رفع مشکل بوی نامطبوع در چهار راه شهید منتظری و زیر پل امام رضا(ع) شد و گفت: باید لوله‌گذاری و اصلاح شیب مسیر اتفاق بیفتد تا شاهد حل این مشکل باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش از اقدام شهرداری منطقه چهار در پروژه تعریض پل ناصرآباد قدردانی نمود و گفت: این طرح در سالهای اخیر تبدیل به شعار انتخاباتی شده بود که خوشبختانه با اهتمام جدی شورای ششم در کوتاه ترین زمان کار تعریض و اصلاحات هندسی آن انجام شد.

فرمانی همچنین ضمن تبریک و قدردانی از افتخار آفرینی قاری بین المللی آقای سید مصطفی حسینی خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای تجلیل شایسته از ایشان شد.

وی در تذکری دیگر بر لزوم بهسازی و نظافت قبور مطهر شهدا، توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین شد.

فرمانی همچنین در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه سازمان پسماند اختصاص داشت از رییس این سازمان خواست تا گزارشی از وضعیت یکی از ایستگاه‌های پسماند که به صورت امانی اداره می‌شود ارایه نماید.

510385