معاون سازمان شهرداری و دهداری های کشور خبر داد:

بومی سازی 2 هزار واگن در کشور

معاون دفتر حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور افزود: برای تسریع در استفاده از حمل و نقل ریلی بیش از 2 هزار واگن بومی سازی می شود.
تصویر بومی سازی 2 هزار واگن در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ معاون دفتر حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: در راستای تسریع در روند توسعه حمل و‌ نقل ریلی، 2 هزار واگن در کشور بومی سازی‌ می شود.

احمد بابایی‌زاده ظهر امروز در‌ حاشیه هفته‌ حمل و نقل در شیراز اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه با کشورچین با سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلار با برای ساخت واگن مقرر شد از‌ 600 واگن 200 دستگاه به شیراز واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه از 122 دستگاه اتوبوس اختصاص یافته به شیراز‌ 5 فقره تحویل گردید و‌ مابقی در مدت 6 ماه آینده سال جاری واگذار می شود، افزود: تخصیص اوراق مشارکت‌ خطوط ریلی در سال جاری و نیز در صورت ترخیص شدن در دهه مبارک فجر 1 یا 2 مترو جدید به ناوگان ریلی درون شهری شیراز اضافه می شود.

همچنین شهردار شیراز‌ در ادامه این همایش گفت: به مناسبت‌ هفته حمل و نقل از سوی شهرداری‌ شیراز هزار‌ دستگاه تاکسی نوسازی‌ و شماره شده رونمایی شد.

محمد حسن اسدی خاطر‌ نشان کرد: تاکسی نوسازی شماره شده از تسهیلات شهرداری با اعتباری افزون بر‌ 100 میلیارد ریال است.

وی خاطر نشان کرد: بهره‌برداری و آغاز عملیات 456 پروژه عمرانی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی، زیست محیطی‌ و خدماتی با اعتباری افزون بر ‌ 500 هزار میلیارد ریال از سوی شهرداری شیراز، آغاز عملیات خط 3 مترو به طول 10 کیلومتر، جهش عمرانی، آسفالت سازی، بهبود و ساماندهی و اجرای طرح ترافیک در قالب زوج و فرد و توجه به زیر ساخت‌های حمل و نقل، مناسب سازی شهری و نیز احداث پیاده‌روها و پارک برای توان‌خواهان و افراد سالمند از دیگر اقدامات شهرداری شیراز است.

در این همایش عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز نیز در سخنان کوتاهی گفت: کسانی که در عمران، آبادانی و‌ زیبایی شهر شیراز همکاری و مشارکت داشته باشند نام آنان ماندگار می ماند.

رضا محمدیان بیان داشت: توجه به‌ فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و زیبا سازی‌، شیراز‌ را تبدیل به گل سرسبد جنوب کشور می کند.

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهر‌داری شیراز‌ در ادامه این همایش‌‌ اظهارداشت: از‌ آغاز هفته حمل ونقل تا دهه مبارک فجر 50 هزار میلیارد ریال پروژه‌های حمل و نقلی شامل نوسازی‌ هزار دستگاه تاکسی‌ هر کدام با اختصاص 250 میلیون تومان وام که از این میزان 150 میلیون تومان از سوی راننده و 100 ملیون تومان دیگر از سوی شهرداری در قالب کمک‌های بلاعوض پرداخت می شود و نیز واگذاری‌ 5 هزار تاکسی نوسازی شده در مدت 2 سال آینده، بهره‌بردای از نخستین مجتمع خدماتی حمل و نقل بار، آغاز عملیات 17 دستگاه پل و 5 پل دیگر در دست احداث از جمله عملکرد معاونت حمل و نقل شهرداری‌ شیراز‌ است.

هادی شهدوست‌ بیان داشت: رصد کردن محدوده کم آلاینده توسط‌ 60 سامانه، جلوگیری از تردد خودروهای بدون معاینه فنی، نصب 34 سامانه ثبت تخلف که با احداث این سامانه میزان تصادفات منجر به مرگ از آبان‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی اتوبوس شبانه از ساعت 21 تا 1 بامداد در 4 محور، استفاده از شرکت‌های دانش‌ بنیان و هوش مصنوعی، 75 دستگاه میدل باس و نیز راه‌اندازی 30 تقاطع شهر هوشمند و جایگاه تک سکو سوخت‌گیری از سوی‌ بخش خصوصی از دیگر عملکرد این معاونت است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست‌ نیز با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر باید اعتبارات و هزینه‌ها را در جای خود استفاده کند، افزود: احداث مترو، ورود اتوبوس، اجرای تراموا و دیگر زیرساخت‌های شهری با صرفه جویی محقق می شود.

علی رضا پاک فطرت در پایان اضافه کرد: توجه به توسعه حمل و نقل، اقتصاد، فرهنگ، سلامت روحی و روانی را در جامعه شکوفا می سازد.

573031