آخرین وضعیت پروژه شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام(ره)

شهردار منطقه ۱۰ از بهره برداری از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شهر تهران در نیمه نخست سال آینده خبر می دهد. همچنین حذف لاین کندرو بزرگراه شهید نواب صفوی و تعریض این معبر و تغییر در جانمایی ایستگاه‌های بی آرتی هم از دیگر کارهای در دست اقدام است.
تصویر آخرین وضعیت پروژه شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام(ره)

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی اخ الصنایع در خصوص آخرین وضعیت پروژه شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام(ره) که یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار شهر تهران است،به همشهری گفت: بزرگترین پروژه منطقه ۱۰، پروژه محور رنجبر یا شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام(ره) است که با حمایت اعضای شورای شهر و همچنین شهرداری تهران که این پروژه را جزو پروژه‌های اولویت دار شهر تهران اعلام کردند، درحال اجرا است.

او افزود: عملیات اجرایی پروژه شاخه غربی از یک سال قبل آغاز شده و با سرعت زیادی در حال انجام است. موضوعی که اتفاق افتاد، کاهش عرض پروژه محور رنجبر از ۴۵ متر به ۳۰ متر بود که این موضوع در کمیته معابر معاونت شهرسازی شهرداری تهران نیز مصوب شده است. کارهای اولیه انجام شده و منتظر هستیم که هرچه زودتر بتوانیم این موضوع را در کمیسیون ماده ۵ هم مصوب کنیم تا بسیاری از شهروندان ساکن منطقه که در این سال‌ها بلاتکلیف بوده‌اند، از این بلاتکلیفی خارج شوند و انشالله بتوانند برای ساخت و ساز یا دیگر برنامه هایی که راجع به ملکشان دارند را پیگیری و اجرا کنند.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: پس از تقلیل ۴۵ متر به ۳۰ متر، در این محور حدودا ۱۰۰ پلاک آزادسازی خواهد شد که امکان بارگذاری این پلاک ۱۰۰ برای شهروندان آغاز خواهد شد و شهرداری این آمادگی را دارد که به فوریت برای این شهروندان پروانه تخریب و نوسازی صادر کند. از طرف دیگر هم حدود ۹۷ پلاک از میدان جی تا انتهای محور و همچنین ۶۲ پلاک نیز در محور رنجبر باید تملک کنیم و حدود ۲۵ پلاک هم در خود میدان جی باید تملک شود که خط اتصال شاخه غربی به جنوبی و شرقی بزرگراه یادگار امام (ره) خواهد بود. در آنجا برای تملک حدودا به هزار میلیارد تومان احتیاج داریم. باعتبار مورد نیاز در اختیار شهرداری منطقه ۱۰ قرار گرفته است و به همراه سازمان املاک شهرداری تهران پیگیر هستیم که هرچه سریعتر بتوانیم این املاک را تملک کنیم. در بحث تملک دعوتنامه هم برای شهروندان ارسال شده است و برای این منظور این آمادگی از سوی شهرداری منطقه ۱۰ وجود دارد.

وی افزود: اجرای این پروژه هم از لحاظ کاهش بار ترافیکی و هم از لحاظ دسترسی هایی که ایجاد می کند، منطقه ۱۰ را از بن بست موجود خارج خواهد کرد و به لحاظ مبادی ورودی و خروجی، قطعا یکی از محورهای خوب در بحث اتصال به شبکه های بزرگراهی خواهد بود. بزرگراه یادگار امام(ره)، بزرگراه تندگویان، بزرگراه نواب از طریق محور شرقی به هم متصل خواهند شد. میدان جی هم در شاخه غربی به میدان فتح و بزرگراه فتح و مجموعه های پیرامون آن متصل خواهد شد.

اخ الصنایع درباره پایان و زمان بهره برداری از این پروژه هممی گوید:«با تدبیری که شده انشاالله امسال بحث جابجایی درختان انجام خواهد شد. سازمان فنی و عمران شهرداری تهران هم اعلام آمادگی کرده است که به فوریت کار را انجام بدهد و فکر می کنم انشالله تا نیمه اول سال آینده این پروژه در منطقه افتتاح خواهد شد.

ساخت دو پارکینگ در منطقه

شهردار منطقه ۱۰ از ایجاد ۶۰۰ واحد پارکینگ جدید در این محدوده خبر می دهد: از طرف دیگر ما ۲ پارکینگ بزرگ را هم در دست احداث داریم. یکی "پارکینگ گلستانی" است و یکی "پارکینگ اعتماد" که مجموعا ظرفیت حدود ۶۰۰ پارکینگ در سطح منطقه ایجاد خواهد شد. در این پروژه هم اکنون زمین در اختیار مجموعه پیمانکار حوزه سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است. یک کارهای به قول معروف حداقلی باقی مانده است که هماهنگی های مربوط به آن در حال انجام است. همچنین انشالله در این هفته بحث شروع عملیاتی امداد پارکینگ هم آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه قرار است چهره بزرگراه شهید نواب صفوی هم تغییرات اساسی داشته باشدکه حذف لاین کندرو با هدف تعریض معبر و کاهش ترافیک آن و همچنین تغییر محل ایستگاه های بی آر تی با هدف تامین ایمنی و دسترسی آسان تر مسافران از جمله مهم ترین آنها است، افزود: باتوجه به شرایطی که در محور بزرگراه نواب وجود دارد، در آنجا یکسری تغییرات و بازنگری‌ها صورت می‌گیرد. در این محور بحث لاین کندرو و تندرو و دریچه‌های فاضلاب و همچنین ایستگاه‌های بی آر تی را داریم که شهروندان از آنها گله مند هستند. آنجا هر یک متر دریچه‌هایی داریم که در سال‌های گذشته برای بحث انهار دیده شده بود. همچنین بحث ایمن سازی بزرگراه شهید نواب صفوی هم از دیگر موضوعاتی است که در این محور مورد توجه قرار دارد. بخشی از این کار در ابتدای محور بزرگراه نواب انجام شده که اگر طرح مورد تایید سازمان و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار بگیرد، در کل محور بزرگراه نواب اجرا خواهد شد. با حذف دریچه ها و بلوک گذاری یک فضای بهتری را در بزرگراه شهید نواب صفوی شاهد خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین

574830