شهردار منطقه 2 شیراز خبر داد:

اجرای 4 پروژه عمرانی در مناطق محروم و کم برخوردار شیراز

شهردار منطقه 2 شیراز گفت: در راستای کمک به زیر ساخت‌های شهری در مناطق محروم و کم‌برخوردار 4 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری شیراز احداث می شود.
تصویر اجرای 4 پروژه عمرانی در مناطق محروم و کم برخوردار شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ شهردار مطقه 2 شیراز گفت: در راستای تسریع در روند زیر‌ ساخت‌های شهری و عمرانی در‌ مناطق محروم و کم برخوردار 4 پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر 510 میلیارد تومان اجرا می شود.

محمد مقدس‌زاده، امروز در جمع خبرنگاران اظهار در مورد موقعیت منطقه 2 شهرداری شراز اظهار داست: شهرداری منطقه 2 شیراز با وسعت 4 هزار و 650 هکتار و با جمعیت 189 هزار و 209 نفر و نیز با 27 محله نیاز به مرمت، بازسازی و احداث طرح‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین قبرستان شیعیان ایران اسلامی در این منطقه قرار دارد، خاطر نشان‌ کرد: توجه به بافت فرهنگی، تاریخی و فرودگاه شهید دستغیب در این منطقه قرار دارد، افزود: یک هزار و 720 میلیارد تومان پروژه برای کلنگ زنی و افتتاح در دهه فجر وجود دارد و یک هزار و 85 میلیارد تومان در قالب 24 پروژه برای کلنگ زنی در نظر گرفته شده است و 25 پروژه با اعتبار 636 میلیارد تومان افتتاح می شود.

مقدس زاده با تأکید بر اینکه 24 پروژه در حال اجراست، گفت: بودجه‌ای که برای سال آینده در نظر گرفته شده است نزدیک، به 259 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی تصویب شده و چهار ابر پروژه نیز تعریف شده با کاربری‌های متفاوت است و به توانیم در این راستا خدمات عمرانی مختلف را به مردم شیراز ارائه دهیم.

شهردار منطقه 2 شیراز با یادآوری این مطلب که ورودی بلوار خلیج فارس در حد شهرستان هم نیست و نیاز به بازتعریف دارد و محیط بسیار فاخر و دیدنی از میدان الله تا تقاطع شهدای نیروی دریایی در نظر گرفته شده است، افزود: این پروژه با اعتبار پروژه 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در روز شیراز کلنگ زنی خواهیم کرد.

وی از کلنگ زنی پروژه ملی آبش خاتون خبر داد و گفت: تاییدیه از شهرداری گرفته شده و در حال گرفتن تاییدیه از میراث فرهنگی هستیم و محیط اطراف مقبره را ساماندهی خواهیم کرد.

مقدس زاده گفت: تاثیرات این طرح فقط گردشگری و فرهنگی نیست و یک طرح پخته است و باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم داشت و در روز شیراز کلنگ زنی می شود و تا پایان سال افتتاح می شود.

وی گفت: اتصال شریان محله محراب به بلوار مدرس با اعتباری افزون بر 130 میلیارد تومان در سال 1403 کلنگ زنی می شود.

مقدس زاده با اشاره به اینکه پروژه چهارم نیاز به همکاری سایر سازمان‌ها شامل راهور دارد که متاسفانه در بافت کهن شهر شیراز با توجه به ترافیک فقط بهسازی انجام شد، افزود: ابر پروژه لطفعلی خان زند در اندازه یک و نیم کیلومتر شکل می گیرد و از چهار راه 15 خرداد تا چهارراه مشیر و خیابان توحید بهسازی می شود و خطوط ویژه و مسیر دوچرخه سواری با هزینه‌ای 200 میلیارد تومان برآورد شده و به صورت 3 شیفت کار خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: ب در سال 1401 وظیفه درآمدی 440 میلیارد تومان بود که تحقق بودجه یک و هفت دهم برابر وظیفه منطقه بوده است، افزود: برای سال 1402، به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است که تا پایان سال این رقم جذب می شود.

مقدس زاده با اشاره به اینکه در دهه فجر شاهد تنها پروژه سرمایه گذاری کلنگ زنی می شود، افزود: پروژه در زمین 18 هزار متری در بلوار ماذون قشقایی در نظر گرفته شده و اعتبار اولیه نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان است و این پروژه زیر 2 سال به بهره برداری می رسد و اعتبار نهایی حدود 5 هزار میلیارد تومان است.

وی از راه اندازی پروژه پارک تونخواهان خبر داد و گفت: این پارک تمام موارد مورد نیاز توانخواهان را دارد و در دهه فجر کلنگ زنی می شود و تنها پارک جنوب کشور ویژه این عزیزان است که با اعتبار حدود 20 میلیارد تومان در جوار پردیس سینمایی تارخ، تا روز شیراز راه اندازی می شود.

وی گفت: بازار پروتئین تا نوروز 1403 به بهره برداری می رسد و اجرای زیرساخت ها در این پروژه مورد توجه قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست گفت: در بحبوحه زمانی فعلی روحیه امید و نشاط در جامعه است و شهرداری شیراز با یک حرکت نو سعی دارد تا این روحیه را به مردم منتقل و اعضای شورای نگاه به کلان شهر دارند و تمام مسائل شهری را باید نظارت کنند.

محمد تقی تذروی افزود: لوله گذاری دروازه قرآن با اعتبار یک هزار میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است و در این راستا اعتقاد دارم دانستن حق مردم است و مردم باید از برخی از پروژه ها اطلاع داشته باشند.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 2 شهرداری شیراز گفت: پایان 1403 هیچ پروژه ای کلنگ زنی شده باشد و افتتاح نشده باشد و پروژه‌های کلان هم در سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

574859

مطالب مرتبط