شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

ویژه‌برنامه‌های هفته تهران در منطقه 12 پایتخت:

عرضه فرهنگ و هنر تهرانی در عمارت کاظمی

هم‌زمان با روز و هفته تهران، شهردار منطقه 12 از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری در عمارت کاظمی واقع در ناحیه 2 شهرداری این منطقه خبر داد.
رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران با اعلام گزارش اولیه از عملکرد کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گفت: از تاریخ پنجم مهرماه که شماره تلفن دریافت گزارش‌های تخلفات شهرداری تهران اعلام شده است، تاکنون نزدیک به ۸۰ مورد تخلف به کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گزارش شده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فردا به جای صحن علنی شورا جلسه هم‌اندیشی شورای شهری‌ها با شهردار تهران انجام می‌شود، گفت: کارگروهی ویژه در شهرداری قرار است به صورت شفاف بدهی‌های شهرداری را اعلام کنند.

هم‌زمان با هفته‌ تهران از ۱۷ تا ۲۲ مهر ماه، امکان بازدید رایگان از موزه نقشه تهران برای عموم مردم و علاقه‌مندان به موضوعات حوزه اطلاعات جغرافیایی و نقشه‌های تاریخی تهران فراهم شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تهران گفت: براساس آخرین آماری که یک ماه پیش توسط شهردار تهران اعلام شد میزان تحقق بودجه ۱۴۰۰، ۴۰ درصد بوده است.
با شعار بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال؛

ویژه برنامه هفته ملی سالمند اجرا شد

شهردار منطقه8، گفت: به مناسبت روز جهانی و هفته ملی سالمند فرصتی فراهم شد تا با تکریم جایگاه سالمند در خانواده و جامعه در راستای تحقق ارتقاء سالمندی فعال و پویا حرکت کنیم.
شرکت راه‌آهن شهری تهران اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه احداث ایستگاه توحید که در تقاطع خطوط 4 و 7 قرار دارد، از سال 1394 آغاز شد و در حال حاضر با نصب تجهیزات مورد نیاز از قبیل پله‌برقی به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده است.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران با تشریح نحوه تزریق دز دوم واکسن معتادان و افراد بی خانمان، گفت: با تاکید شهردار تهران جهت واکسینه شدن افراد آسیب‌پذیر، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، معتادان، بی‌خانمان‌ها، کودکان کار و خانواده‌هایشان و حاشیه‌نشینان واکسینه می‌شوند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: پیگیر تسریع در انجام رده‌های تعمیراتی ناوگان، به ویژه رده‌های تعمیراتی سبک به منظور افزایش قابلیت اطمینان بیشتر ناوگان برای نیمه دوم سال۱۴۰۰ هستیم.

در دیدار سردار جلالی و شهردار تهران مطرح شد؛

توسعه هوشمندسازی تهران با رعایت الزامات پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورد ضمن تاکید بر توجه جدی بر تهدیدات سایبری و خطر نفوذ گفت: به مدد فناوری، شهرهای هوشمند به افزایش رفاه و کیفیت زندگی کمک شایانی توجهی خواهند داشت
مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی تهران ضمن اشاره به کندی روند نصب سیستم پرداخت آنلاین روی تاکسی‌ها، در عین حال درباره ارایه وام تعمیرات به رانندگان تاکسی، گفت: ۱۵ میلیون تومان به خودروهای پژو و سمند و ۲۰ میلیون تومان به ون‌ها بابت تعمیرات پرداخت می‌شود.
رئیس شورای سیاست گذاری مدیران متخصص شهر تهران:

به‌ دنبال جریانی تازه نفس برای اعتلای "جامعه مهندسین" هستیم

رئیس شورای سیاست گذاری مدیران متخصص شهر تهران گفت: شورای مدیران متخصص شهر تهران با تفکر انقلابی و جهادی به دنبال یک جریان تازه نفس و پاکدست برای اعتلای جایگاه مهندسین و جامعه تلاشگر مهندسین است و در این دوره از انتخابات با شناسایی افراد شایسته و توانمند برای گره گشایی از مشکلات و راه حل های مناسب و برنامه مشخص به میدان رقابت آمده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور کاهش دما بین ۳ تا ۷ درجه همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
راهپیمایی و تجمع عزاداران برای وداع با ماه صفر در قلب طهران:

بلوار قیام؛ اولین خیابان کامل تهران میزبان عزاداران امام رضا (ع) شد

شهردار منطقه ۱۲ از راهپیمایی و تجمع عزاداران به همراه مراسم سنتی عزاداری نظیر دمامه‌نوازی و تعزیه در بلوار قیام، اولین خیابان کامل تهران خبر داد.
اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عکاسی در مکان بسته موزه‌ها را حتی با تلفن همراه ممنوع کرد.