تأکید بر اهمیت رفع نواقص ساختمان‌های ناایمن پایتخت

رییس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت پلمب ساختمان های ناایمن،گفت: انتشار عمومی فهرست این ساختمان‌ها اعم از درمانی و تجاری، مهم‌ترین اقدام در راستای حفظ جان شهروندان است.
تصویر تأکید بر اهمیت رفع نواقص ساختمان‌های ناایمن پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد صادقی روز شنبه با تأکید بر اهمیت رفع نواقص ساختمان‌های ناایمن پایتخت و درصورت لزوم پلمب این مراکز، اظهار کرد: در این موضوع باید قانون‌گذاران و دستگاه‌های امنیتی بدون هیچ مسامحه‌ای ورود کنند.

وی افزود: بیمارستان گاندی جزو ساختمان های ناایمن با درجه خطر پذیری زیاد بوده است و به رغم اخطارهای شهرداری تهران و آتش نشانی، اقدامی در رفع مشکلات ناایمنی این ساختمان نشد تا حادثه بوجود آمد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران،گفت: بارها و بارها گفته ایم که در رعایت مقررات ملی ایمنی ساختمان ها نباید هیچ مسامحه ای صورت گیرد و نیاز به اصلاح قوانین بالادستی برای ورود اجرایی دستگاه هایی مانند شهرداری هستیم تا از حوادث اینگونه جلوگیری شود.

صادقی ادامه داد: متاسفانه شهرداری و سازمان آتش نشانی تنها می توانند اخطار دهند و یا ساختمان های نا ایمن را شناسایی و معرفی کنند و تعداد این ساختمان ها را بر شمرند اما نمی توانند نام این ساختمان ها را اعلام عمومی و مستقیما برای پلمب این ساختمان ها اقدام کنند چرا که ملاحظات امنیتی وجود دارد.

رییس کمیته حقوقی شورا تصریح کرد: ورود شهرداری برای پلمب این ساختمان ها نیز در قانون دیده نشده و قانونگذار مسیر پر پیچ و خمی را برای این منظور پیش بینی کرده که در نهایت ذینفع و مالکان باید نسبت به ایمنی ساختمان ها اقدام کنند. اما نتیجه این مسامحه کاری چه بوده؟ تا کی باید شاهد این حوادث باشیم؟ پلاسکو، مترو پل و حالا بیمارستان گاندی و صدها ساختمان پر رفت و آمد دیگر که در لیست ساختمان های نا ایمن قرار دارند.

صادقی عنوان داشت: در بررسی که تا آبان ماه از سوی سازمان مدیریت بحران صورت گرفته بود بیمارستان گاندی و بسیاری از مراکز درمانی دیگر جزو ساختمان های نا ایمن و با درجه خطر پذیری زیاد بوده اند و شهرداری به آنها اخطار داده است اما به دلیل ملاحظات امنیتی نمی توان اسامی را اعلام عمومی کرد، این ملاحظات تا به کی؟ اگر نبود رشادت و سرعت عمل نیروهای غیور آتش نشان و اورژانس در تخلیه بیمارستان گاندی و انتقال بیماران، تهران بار دیگر عزادار می شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: دستگاه های امنیتی و قضایی باید انتشار عمومی فهرست این ساختمان ها را در اولویت کاری خود قرار دهند چرا که جان شهروندان مهم است.

رییس کمیته حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ملاحظات امنیتی و اقدامات قضایی باید در راستای حفظ جان مردم باشد، گفت:در حال حاضر مهمترین اقدام برای حفظ جان شهروندان انتشار عمومی فهرست ساختمان های نا ایمن با درجه خطر پذیری زیاد است که بسیاری از مراکز درمانی و تجاری را شامل می شود و روزانه محل تردد و تجمع بسیاری از شهروندان می باشد.

صادقی یادآور شد: امیدواریم مسئولان ذیربط به این موارد اعتنا کنند و دیگر شاهد حوادث اینچنینی نباشیم، دیگر، شاهد حوادث تلخ بودن و از دست دادن عزیزان کافی است، صدمه دیدن جان بر کفان برای انتفاع یک عده خاص، دیگر بس است.

منبع: ایرنا

597923