معاون استاندار تهران:

هیچ محدودیتی برای فروش هیچ‌کدام از نان‌ها در تهران وجود ندارد

معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: اخیرا کمسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی در خبری به صفر شدن سهمیه آرد برخی نانوایان اشاره کرده است در صورتی که این موضوع به این کمسیون مربوط نیست چراکه این کمیسیون هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات ندارد و نماینده آن صرفا بر اساس شنیده‌ها صحبت کرده است.
تصویر هیچ محدودیتی برای فروش هیچ‌کدام از نان‌ها در تهران وجود ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد علی‌مهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در تهران اظهار کرد: از اسفند سال گذشته سهمیه نانوایی‌ها شناور شده‌ و هیچ نانوایی سهمیه ثابت ندارد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه نانوایی‌ها بر اساس کارکرد نانوایی از طریق فروش توسط دستگاه کارتخوان مشخص می‌شود، گفت: بر اساس طرحی نانوایان روزانه می‌توانند کارنامه خود را به صورت الکترونیکی دریافت و عملکرد خود را بررسی کنند.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به درج عددی در کارنامه عملکرد نانوایان تحت عنوان میانگین پخت و خرید نان منطقه ادامه داد: بر این اساس در مناطق مختلف تهران میانگین فروش نانوایی‌ها لحاظ می‌شود و نانوا از این طریق می‌تواند عملکرد فروش نان خود را با میانگین فروش منطقه خود بسنجد.

مانگین فروش نان منطقه تغییری در فروش نان نانوایان ایجاد نمی‌کند

علی‌مهری با بیان اینکه درج این عدد تغییری در فروش نان نانوایان ایجاد نمی‌کند، افزود: این موضوع باعث شد برخی نانوایان در سراسر کشور اعم از چند نانوایی در تهران فرض کنند که بیش‌از میانگین فروش نمی‌توانند نان بفروشند و فروش بیشتر از این تعداد موجب کسر سهمیه آنان می‌شود، در حالی که ما اعلام کردیم که میانگین فروش نان در منطقه هیچ ارتباطی با کسر سهمیه ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای فروش هیچ‌کدام از نان‌ها در تهران وجود ندارد، اضافه کرد: اخیرا کمسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی در خبری به صفر شدن سهمیه آرد برخی نانوایان اشاره کرده است در صورتی که این موضوع به این کمسیون مربوط نیست چراکه این کمیسیون هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات ندارد و نماینده آن صرفا بر اساس شنیده‌ها صحبت کرده است.

سهمیه هیچ نانوایی صفر نشده است

معاون اقتصادی استاندار تهران در ادامه از برخورد با فردی که در مصاحبه خود اطلاعات اشتباهی در این خصوص ارائه داده بود، تشریح کرد: برای برخی نانوایی‌ها در سامانه سهمیه صفر در نظر گرفته شده است، اما سهمیه هیچ نانوایی تا الان صفر نشده و سهمیه نانوایی‌ها از طریق آرد فوق‌العاده به آن‌ها داده شده است.

علی‌مهری در خصوص نانوایی‌هایی که برای آن‌ها سهمیه پیشنهادی صفر لحاظ شده است، افزود: نانوایی‌هایی که سهمیه صفر دارند نانوایی‌هایی هستند که مشکل انحصار ورثه دارند و به همین سبب برخی از آن‌ها دستگاه کارتخوان ندارند و بخش دیگری نیز مشکلاتی در دستگاه کارتخوان داشتند.

ناهماهنگی بین نانی‌نو و بانک سپه، دلیل عدم ارائه فیش خرید

علی‌مهری در پاسخ به دلیل عدم ارائه رسید تراکنش خرید نان به مشتریان از جانب برخی نانوایان عنوان کرد: نانوایان موظف‌ هستند که کارتخوان خرید نان را در اختیار خود مشتری برای انتخاب تعداد نان و دریافت رسید تراکنش قرار دهند و تابحال دلیل عدم ارائه فیش به مشتریان وجود ناهماهنگی بین عوامل نانی‌نو و بانک سپه بود.

وی با بیان اینکه مصرف رول کاغذ در نانوایی‌ها بالا می‌باشد، افزود: قرار بود مشکل رول کاغذ از طریق بیمه نانوا حل شود و آن را تخفیف ندهند که ما در کارگروه آرد و نان مصوب کردیم که رول کاغذ را باید تخفیف بدهند و این موضوع از این به بعد انجام می‌شود؛ همچنین مشکلاتی هم در بحث پشتیبانی با نانی‌نو وجود داشتکه این موضوع نیز برطرف شد.

یک تخلف رایج در نانوایی‌های تهران

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه تخلف رایجی که در استان تهران با آن مواجه هستیم ثبت عدد بالاتری نسبت به تعداد نان درخواستی مشتری است، گفت: با این موضوع از طریق کسر سهمیه برخورد می‌کنیم؛ اکنون چند ماهی است که افرادی که تعداد بیشتری از حالت واقعی نان ثبت می‌کنند و تعداد نان ثبت شده آن‌ها با میزان آرد مصرفی که در اختیارشان بوده متفاوت است سهمیه آن‌ها کسر می‌شود.

نظارت بر قیمت نان آزاد

علی‌مهری در خصوص نرخ نان آزاد گفت: قرار است اتحادیه قیمت مصوبی را برای نان آزاد مشخص کند و با همراهی بازرسان تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان بر آن نظارت داشته باشند تا قیمت نان آزاد از میزان مشخص بالاتر نرود.

منبع: فارس

597712