شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رییس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران بیان کرد: شهردار تهران امروز یکشنبه (25 مهر) به دلیل ناراحتی جسمی به جلسه شورای شهر نرفت.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکلات بیمه‌ای گریبانگیر پرسنل و کارفرما در شهرداری تهران است گفت: یکپارچه شدن مراودات با تامین اجتماعی ضرورت دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از دلایل شکست دوره پنجم مربوط به انتصاب‌های آنها بود که اغلب افراد یا از احزاب برنده، یا از افراد نزدیک شورا بوده و یا ژن خوب داشته‌اند.

رییس شورای شهر تهران از غیبت شهردار تهران در شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران به دلیل کسالت و مراجعه به درمانگاه و پزشک خبر داد.
هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران با حکم علیرضا زاکانی منصوب شدند.

سخنگوی ستاد کرونای شهرداری تهران، جزئیات فاز دوم پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» را تشریح کرد و گفت: با توجه به اینکه استقبال خوبی از خودروهای ون شد، بیش از ۲۴ هزار نفر واکسینه شدند و همچنان ون‌ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
اختتامیه ویژه‌برنامه هفته ملی کودک با حضور فاطمه تنهایی شهردار منطقه ٨، مجتبی دانشور مدیرکل اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، سید علی حسینی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، در بوستان فدک برگزار شد.
عضو شورای شهر تهران توضیحاتی درباره آمار روزانه تردد و سکونت در تهران، سهم شهرداری از خزانه دولت، مدیریت یکپارچه شهری، خرید اتوبوس به صورت فوری برای تهران، انتصابات،‌ جلسات صحن شورا، نقش شهرداری در کاهش نرخ مسکن و ... ارائه داد.

شهردار منطقه ۸ با هدف گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با سردار محمد کریم بیات مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران دیدار کرد و از خدمات شایسته نیروهای خدمتگزار این حوزه تقدیر کرد.
بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان تهران، از جمعه تا یکشنبه (۲۳ تا ۲۵ مهر) کاهش نسبی دما و در نواحی پر تردد کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
امروزه جای بسی تاسف است که حتی کشورهای کوچک عربی گواهینامه‌های صادر شده ایران را قبول ندارند و رانندگی شهروندان ایرانی را مجاب به حضور در کلاس و گذراندن دوره‌های آموزشی می‌دانند.
سخنگوی ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران گفت: فاز دوم پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» از فردا آغاز می‌شود و قرار است، از ظرفیت‌ ۲۲ اتوبوس، ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲۰ مسجد و ۲۲ مرکز ثابت و ون برای واکسیناسیون استفاده شود.
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: از مجموع۱۴۱ ایستگاه در حال بهره برداری تعداد ۷۷ ایستگاه دارای مسیر روشن دلان است این کار با توجه به ضرورت مسیریابی افراد کم بینا و نابینا در تراز سکوها به استناد میزان مراجعه افراد کم بینا و نابینا در مترو به صورت پیوسته در ایستگاه‌های منتخب درحال انجام است.
مدیرعامل برج میلاد ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات راهنمایان و همکاران بخش گردشگری برج میلاد از ضرورت واگذاری اپراتوری امور گردشگری برج میلاد به بخش خصوصی جهت افزایش بهره وری خبر داد.