شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) شهردار منطقه ۱۶ به اتفاق تاجیک، رئیس بنیاد شهید مناطق ۱۶ الی ۱۹ و تقواییان از اداره کل بازرسی با حضور در منزل شهیدان لطفی و پاشاپور با خانواده معظم شهدای مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق گفت: بر اساس خواسته‌های مردم تصمیم گرفته شد که نگهداشت شهر را با عنوان «طرح تحول نگهداشت شهر» دنبال کنیم. بنابراین طرح در دستور کار قرار گرفت و در مهر ماه دستورالعمل‌های مربوطه تنظیم، نیازمندی‌ها احصا شده و کار آغاز شد و این طرح تا ۲۲ دی ماه ادامه دارد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در حال حاضر با برخی کشورهای خارجی از جمله مالزی، روسیه و چین در حال مذاکره هستیم تا در زمینه خرید تجهیزات، قطعات و واگن ها به نتیجه برسیم.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: تهران محلی برای یک زندگی سالم نیست مگر اینکه دولت و همه دستگاه‌های مسئول از جمله شهرداری تهران به صورت عاجل به موضوع اجرای قانون هوای پاک ورود کنند تا بتوانیم تحولی در وضعیت هوا داشته باشیم.
همزمان با روز جهانی معلولین زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران و عضو کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک به همراه سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 از مدارس استثنایی پیدایش و نابینایان خزائلی با هدف بررسی اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی شهر و احصاء مشکلات این عزیزان بازدید کرد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت هفته ملی افراد دارای معلولیت با حضور در مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران، با تعدادی از شهروندان کم‌توان جسمی و معلولین شهر تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در شرایطی که کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت ۱۰۲ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، کیفیت هوا در ۲۰ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

استاندار تهران گفت: وزارتخانه‌های نیرو، صمت و همچنین استانداری و شهرداری پایتخت موظف شدند ظرف مدت ۱۰ روز برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی مبتنی بر قانون هوای پاک تهیه و به معاون اول رئیس جمهوری ارائه کنند.
اولین نشست علمی پیش‌گیری از آسیب های اجتماعی (دیار نشاط و سلامت) با حضور شهردار منطقه ۱۶، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، جمعی از اساتید دانشگاه های تهران و آزاد (در رشته های روان‌شناسی، جامعه شناسی و حقوق)، معتمدین و فعالان حوزه اجتماعی در محله باغ آذری، فعالان حوزه رسانه و ... با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سالن جلسات دفتر شهردار منطقه برگزار شد.