شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بازار گل و گیاه شهید محلاتی گفت: تراکم بالای جمعیت در این بازار و نبود ایمنی کافی، علاوه بر بروز مسائل و مشکلات موجود، می‌تواند منجر به وقوع حوادث غیر مترقبه در این مجموعه شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: سازه‌های تجاری بر اساس یک رویکرد و در طول چند سال طراحی و نصب‌شده‌اند و ما در مدیریت شهری هیچ‌گاه سند جامع جانمایی سازه‌های تبلیغاتی نداشتیم.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری ۳۰ بوستان جدید در پایتخت تا پایان سال خبر داد و گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز تملک چندین باغ در مناطق ۱۰، ۱۱ ، ۱۲ ، ۸ و ۱۷ در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور حمل و نقل و ترافیک، سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک با حکم معاون زاکانی منصوب شدند.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: حضور تماشاگران در شهرآورد پرسپولیس و استقلال در روز شنبه منوط به تایید ستادملی کرونا و وزارت بهداشت است.

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره جزییات رایزنی زاکانی با دولت درباره سهم شهرداری از بودجه ۱۴۰۱ دولت ارایه کرد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: با هدف استاندار‌سازی خدمات، رصد لحظه‌ای رخدادهای نوآورانه و ایجاد همگرایی بین دستگاه‌ها در موضوع ارائه خدمات فناورانه در شهر، راه اندازی مرکز کنترل و فرماندهی شهر هوشمند به شدت پیشنهاد می‌شود.

نمایندگان استان تهران با حضور علی خضریان و غلامحسین رضوانی نمایندگان شورای اسلامی، محمدی مدیرکل امورمناطق شهرداری تهران، سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷، نماینده فرماندار تهران، شورایاران و جمعی از معتمدین محلی پیرامون بررسی و رفع برخی از مشکلات و مسائل شهروندان در منطقه 7 گرد هم آمدند.
استاندار تهران با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در سطح استان کاهش یافته است، گفت: اکنون ۲۵ درصد دانش‌آموزان وارد مدارس شدند، البته مواردی در مدارس دیده شده که نگران کننده نیست و رعایت دستورات بهداشتی در مدارس مورد تاکید جدی قرار گرفته است.
شهردار تهران در حکمی دکتر حمیدرضا صارمی را به عنوان "معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران" منصوب کرد.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو گفت: برنامه‌های شرکت مترو تهران برای سال ۱۴۰۱ در حال نهایی شدن است که بر اساس آنچه به تصویب خواهد رسید، بودجه مورد نیاز برای عملیاتی ساختن برنامه‌ها نیز مشخص خواهد شد.

جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران جلسه آرامی نبود. این پیام را از سخنان مهدی چمران زمانی که قبل از صحن شورای شهر تهران به میان خبرنگاران آمد، می‌توان گرفت.