تا پایان سال پرونده توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو بسته می‌شود

معاون حمل‌ و نقل شهرداری تهران گفت: قرارداد خط ۹ انجام شد و به زودی قرارداد احداث خط ۱۱ نیز به زودی منعقد شده و تا پایان سال پرونده توسعه خطوط ۶ و ۷ بسته می‌شود.
تصویر تا پایان سال پرونده توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو بسته می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن هرمزی امروز در مراسم رونمایی از یکصد دستگاه اتوبوس نو با بیان اینکه شهر تهران در ایتدای این دوره مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل دچار عقب‌ماندگی بود، گفت: عقب‌ماندگی در این حوزه به‌گونه‌ای بود که فرسودگی ناوگان حوزه اتوبوسرانی به حدود ۸۰ درصد رسیده بود و فقط ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در دوره قبلی وارد چرخه شده بود.

وی با بیان اینکه عدم توجه به زیرساخت و بازسازی و مهندسی کار و خطوط جدید باعث بروز مشکلات مفرط شد، گفت: نیمی از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به موضوع حمل‌ و نقل اختصاص یافت و این نشان‌دهنده اهمیت مسئله حمل‌ و نقل دارد.

هرمزی با بیان اینکه قرارداد ۲۷۵۵ اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی بسته شد، گفت: از ابتدای این دوره ۹۴۹ دستگاه را تحویل گرفتیم. اگر این دوره را با تمام دوره‌های قبلی مقایسه کنید این یک نصاب دست نیافتنی است و همچنین در کنار این‌ موضوع با کمک دولت به میزان ۲۵۰۰ اتوبوس برقی قرارداد بستیم و تا شهریورماه از فاز اول این اتوبوس ها رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این اقدامات مسیر توسعه جمهوری اسلامی ورق جدیدی می‌خورد و این اتفاق مبنی بر اینکه ما از خودروهای دیزلی گذار کنیم را رقم می‌زند. تاکید کرد که این اقدام با کمک شهردار تهران و دولت میسر نمی‌شد. توجه به تولید کنندگان داخلی نیز از جمله اقدامات این دوره بود.

به گفته هرمزی، در حوزه تاکسیرانی شهرداران مناطق به کمک ما آمدند و قرار است با کمک شهرداری منطقه ۲۲ از سهمیه ون‌های جدید ایران‌خودرو استفاده کنیم و با تامین منابع شهرداری منطقه ۲۲ تا ماه آینده در دو فاز یکصد ون به ناوگان وارد می‌شود.

هرمزی با بیان اینکه در حوزه مترو تکلیف ۲۰ ساله مترو را آغاز و حفاری خطوط ۱۰ آغاز شد، گفت: قرارداد خط ۹ انجام شد و به زودی قرارداد احداث خط ۱۱ نیز به زودی منعقد شده و تا پایان سال پرونده توسعه خطوط ۶ و ۷ بسته می‌شود.

وی در مورد حوزه‌های نرم‌افزاری با تاکید بر اینکه امسال شاهد رخدادهای خوبی در این حوزه خواهیم بود، گفت: امیدوارم این اتوبوس‌ها موجب خوشحالی مردم شود.

منبع: ایسنا

682321