شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

اتوبوس‌خواب ها شهروندانی هستند که برای حفظ آبرو و زندگی آبرومندانه خود شب‌ها را در اتوبوس‌ها به صبح می‌رسانند. انتشار این خبر واکنش‌های متعددی را با خود به همراه داشت. برخی آن‌ها و وجودشان را تکذیب و برخی با بی‌توجهی این پدیده را عادی تلقی کردند. اما جدای از هر نوع واکنشی این شهروندان در این شهر قرار دارند و شب‌های سرد زمستانی اتوبوس‌ها را تنها پناه خود می‌دانند.
سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16 با تشریح برنامه های دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: مراسم بزرگداشت روز مقاومت اسلامی همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها با حضور ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حسین پسر شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار محمد حسین سپهر، خانواده های معظم شهدای همرزم سردار دلها و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن منطقه 16 برگزار شد.
اواخر هفته پیش ماجرای اتوبوس خوابی در تهران مطرح شد و این موضوع در فضای مجازی و حقیقی واکنش های زیادی میان کاربران، مدیران شهری و شهروندان داشت.
یزدی از آمادگی کامل منطقه 12 در اجرای طرح جمع‌آوری معتادین در این منطقه خبر داد:

مشکل تأمین ظرفیت برای پذیرش معتادین نداریم

شهردار منطقه 12 در جلسه هماهنگی قرارگاه اجتماعی منطقه 12 از آمادگی کامل برای شروع و اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در این منطقه خبر داد.
اعضای شورای شهر با کلیات طرح «مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» موافقت کردند و مشمول شدن اعضای شورای شهر را تصمیم جدی برای رفع تبعیض و مقابله با عدم شایسته سالاری دانستند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع اتوبوس خوابی گفت: اینها بحث‌های حاشیه‌ای است و نمی‌خواهم به اینها بپردازم.
آرزوی این افراد در این روزها و شب‌ها، نه داشتن خانه بلکه پیدا کردن یک صندلی اتوبوس برای خوابیدن است. یک جای گرم که بشود شب را به صبح رسانید.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از دستور شهردار تهران برای آماده سازی سالن‌های مدیریت بحران برای استقرار کارتن خوابها خبر داد.

همزمان با دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تقارن آن با ایام فاطمیه، پایتخت ایران رخت عزا بر تن می‌کند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با هدف پایش و بررسی پروژه های منطقه 16 به همراه شهردار منطقه، محمدی مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران و مدیران ستادی و جمعی از معاونین و ... در راستای مصوبات قرار خدمت از منطقه 16 بازدید کرد.
از مهم‌ترین رسالت اهداف کلان حوزه اقتصادی، بستر سازی شرایط مناسب و لازم جهت افزایش تولید، رفع بیکاری، اشتغال زایی، بهبود فضای کسب و کار و افزایش تولید ناخالص داخلی است.
سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت نخستین سالگرد رحلت عالم فرزانه، حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، سازه های تبلیغاتی سطح شهر را با موضوع " پارسای پرهیزکار" به بیانات مقام معظم رهبری درباره ایشان همراه با تصاویر این فیلسوف بزرگ و مفسر قرآن اختصاص داده است.
شهردار تهران با برشمردن سجایای اخلاقی شهید سلیمانی و جهان پهلوان تختی گفت: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگمردی را روز به روز زنده نگه داریم، آن هم در برهه‌ای که سختی‌ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است.
شهردار منطقه 7 به همراه جمعی از مدیران همزمان با ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و در آستانه فرارسیدن سال نو میلادی به منزل شهیدان موسیسیان از شهدای ارامنه رفت و از خانواده ایشان تجلیل کرد.