شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

به منظور رفع مشکلاک مردم صورت گرفت؛

حضور برخی از نمایندگان تهران در محله تهرانسر

در راستای پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هیاتی از مجمع نمایندگان تهران صبح امروز با حضور در منطقه تهرانسر از نزدیک با مردم به گفتگو نشستند.
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای از اختلال در سامانه «تهران من» خبر داد و توضیحاتی در این باره ارائه داد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید کرد دریافت وجه نقد توسط رانندگان در ناوگان اتوبوسرانی اکیداً ممنوع است، و افزود: رانندگان به هیچ وجه نباید کرایه اتوبوس را به صورت نقدی دریافت کنند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند نیز با تاکید بر لزوم توجه به اولویت‌های زیست محیطی در اجرای تمامی پروژه‌ها و برنامه‌های این سازمان گفت: کاربرد ابزار هوشمندسازی در مدیریت پسماند شهر از این امر مستثنی نیست، اما ایجاد مشوق‌های جانبی از جمله خرید پسماند خشک شهروندان با قیمت واقعی به منظور تشویق و ترغیب یکی از اضلاع اصلی اقدامات محیط زیستی از برنامه‌های این سازمان است که بر موضوع استقبال کاربران تاثیر زیادی خواهد داشت.
به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) شهردار منطقه ۱۶ به اتفاق تاجیک، رئیس بنیاد شهید مناطق ۱۶ الی ۱۹ و تقواییان از اداره کل بازرسی با حضور در منزل شهیدان لطفی و پاشاپور با خانواده معظم شهدای مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق گفت: بر اساس خواسته‌های مردم تصمیم گرفته شد که نگهداشت شهر را با عنوان «طرح تحول نگهداشت شهر» دنبال کنیم. بنابراین طرح در دستور کار قرار گرفت و در مهر ماه دستورالعمل‌های مربوطه تنظیم، نیازمندی‌ها احصا شده و کار آغاز شد و این طرح تا ۲۲ دی ماه ادامه دارد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در حال حاضر با برخی کشورهای خارجی از جمله مالزی، روسیه و چین در حال مذاکره هستیم تا در زمینه خرید تجهیزات، قطعات و واگن ها به نتیجه برسیم.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: تهران محلی برای یک زندگی سالم نیست مگر اینکه دولت و همه دستگاه‌های مسئول از جمله شهرداری تهران به صورت عاجل به موضوع اجرای قانون هوای پاک ورود کنند تا بتوانیم تحولی در وضعیت هوا داشته باشیم.
همزمان با روز جهانی معلولین زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران و عضو کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک به همراه سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 از مدارس استثنایی پیدایش و نابینایان خزائلی با هدف بررسی اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی شهر و احصاء مشکلات این عزیزان بازدید کرد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت هفته ملی افراد دارای معلولیت با حضور در مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران، با تعدادی از شهروندان کم‌توان جسمی و معلولین شهر تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در شرایطی که کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت ۱۰۲ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، کیفیت هوا در ۲۰ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.