شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعاً قطارهای فعلی به دلیل فرسودگی و از رده خارج شدن، خطر آفرین هستند و ما این هشدارها را به دولت و شهرداری اعلام کرده‌‌ایم.

شهردار پرند بیان کرد: با بهره برداری از این خط امکان استفاده از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبز فراهم شده و ضمن صرفه جویی قابل توجهی که در هزینه‌های آبیاری صورت می‌گیرد، از آب شرب نیز استفاده نخواهد شد.
شهردار تهران درپی درگذشت آیت الله سید رضی شیرازی؛

سوابق علمی و انقلابی آیت الله سید رضی چراغ هدایت برای امروز است

شهردار تهران با انتشار پیامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی گفت: عالم مجاهد و فرزانه عمربا برکت خود را صرف تربیت شاگردان مکتب اهل‌بیت‌ و ترویج معارف اسلامی نمودند.
جولان بی تدبیری مسئولان مقابل آلودگی هوا

بارش باران هوای تهران را پاک کرد

با بارش روز گذشته در پایتخت شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر روی عدد 35 قرار گرفته و هوای تهران پاک است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه جمعیت معتادان متجاهر در تهران حدود ۲۵ هزار نفر است،گفت: ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران در بالاترین رقم ۱۶ هزار نفر است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بازار گل و گیاه شهید محلاتی گفت: تراکم بالای جمعیت در این بازار و نبود ایمنی کافی، علاوه بر بروز مسائل و مشکلات موجود، می‌تواند منجر به وقوع حوادث غیر مترقبه در این مجموعه شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: سازه‌های تجاری بر اساس یک رویکرد و در طول چند سال طراحی و نصب‌شده‌اند و ما در مدیریت شهری هیچ‌گاه سند جامع جانمایی سازه‌های تبلیغاتی نداشتیم.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری ۳۰ بوستان جدید در پایتخت تا پایان سال خبر داد و گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز تملک چندین باغ در مناطق ۱۰، ۱۱ ، ۱۲ ، ۸ و ۱۷ در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور حمل و نقل و ترافیک، سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک با حکم معاون زاکانی منصوب شدند.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: حضور تماشاگران در شهرآورد پرسپولیس و استقلال در روز شنبه منوط به تایید ستادملی کرونا و وزارت بهداشت است.

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره جزییات رایزنی زاکانی با دولت درباره سهم شهرداری از بودجه ۱۴۰۱ دولت ارایه کرد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: با هدف استاندار‌سازی خدمات، رصد لحظه‌ای رخدادهای نوآورانه و ایجاد همگرایی بین دستگاه‌ها در موضوع ارائه خدمات فناورانه در شهر، راه اندازی مرکز کنترل و فرماندهی شهر هوشمند به شدت پیشنهاد می‌شود.