شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

پرسون از تردد پر خطر شهروندان در میدان آزادی تهران گزارش می دهد؛

تعطیلی نامعلوم زیرگذرعابر پیاده

یکی از مهم ترین و پر تردد ترین میادین پایتخت میدان آزادی است، معبری در غرب تهران که روزانه هزاران خودرو و هموطنان از آن تردد دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره گذشته وزیر اسبق نفت این قول را در شورای شهر دادند هر میزان ساخت مترو منجر به کاهش مصرف سوخت در کشور گردد؛ به همان میزان برای ساخت مترو هزینه می‌شود که متاسفانه تاکنون این وعده وزیر عملیاتی نشده است.
پرسون عملکرد مدیریتی زاکانی را در واژگونی مترو خط 5 بررسی کرد؛

نمره ردی مدیریت بحران / ساعت ها زمان برای رفع یک حادثه

صبح چهارشنبه هفته گذشته بود که قطار خط 5 مترو مسیر کرج به تهران در حوالی ایستگاه چیتگر منطقه 22 به دلایلی از ریل خارج و با قطار همجوار دیگر برخورد کرد.
زین الصالحین اعلام کرد؛

وضعیت جمعیت درکشور بحرانیست!

مدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد کشور و مخصوصاً تهران در بحث جمعیت به سمت کاهش رفته و مجموعاً کشور از لحاظ جمعیت وضعیت مناسبی ندارد.
سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، از اجرای مرحله اول رزمایش بزرگ خدمت جهادی در راستای محرومیت زدایی در محله باغ آذری، با مشارکت قرارگاه شهید اسدالهی سپاه حضرت محمد رسول‌الله (صلی‌الله) تهران بزرگ خبر داد.
جلسه کمیته درآمدی منطقه ٧ با حضور شهردار، معاونین، مدیران و شهرداران نواحی منطقه با هدف ابلاغ منویات و دستورات شهردار تهران، بررسی راهکارهای تامین منابع و افزایش درآمد به جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان برگزار شد.
جهت رسیدگی به مصدومان حادثه متروی تهران-کرج صورت گرفت؛

دستور ضرب الاجلی وزیر کشور به استانداران تهران و البرز

احمد وحیدی به استانداران تهران و البرز دستور داد به فورا به وضعیت مصدومان حادثه برخورد دو رام قطار شهری در محدوده چیتگر (متروی تهران- کرج) رسیدگی کنند.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آرامش خاطر مسافران خط پنج مترو که به دلیل بروز حادثه صبح امروز، خدمات‌رسانی آن به صورت موقت متوقف شده است، دقایقی بعد از وقوع حادثه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به منظور جابه‌جایی رایگان مسافران این مسیر اعزام کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره حادثه صبح امروز، بیان داشت: از همه شهروندان عزیز که دچار مصدومیت شدند و همچنین عزیزانی که با تأخیر در برنامه کاری خود مواجه شدند پوزش می‌طلبیم.
شرکت مترو تهران با بیان اینکه با حمایت شورای شهر و شهرداری می توان نسبت به افتتاح بدون تاخیر حداقل ۱۲ ایستگاه در سال آتی اقدام کرد افزود: این امر مستلزم تأمین به موقع منابع مالی است.