بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در صورت تزریق نشدن دزهای یادآور واکسن کرونا، بروز روند افزایشی بیماری محتمل است.
آبمیوه‌ها می‌توانند راهی سریع و راحت برای کاهش وزن باشند با این حال بیشتر آبمیوه‌هایی که در فروشگاه‌ها به فروش می رسند اغلب مملو از شکر، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و مواد نگه‌دارنده هستند.

اعلام وضعیت اضطراری شیوع آبله میمونی در آمریکا
مقامات آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) وضعیت فعلی شیوع آبله میمونی در این کشور را شرایطی اضطراری برای بهداشت و سلامت عمومی اعلام کردند.
افرادی که بیش از ۸ ساعت در شب می‌خوابند نسبت به کسانی که کمتر از ۸ ساعت می‌خوابند بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.
عضو هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به اجرای طرح دارویار در کشور گفت: تغییر قیمت دارو در قالب این طرح، فقط برای دولت و بیمه ها اعمال می شود.

یافته‌های یک مطالعه جدید، درک ما از چگونگی توسعه ناحیه‌ای از مغز که انسان را از سایر حیوانات متمایز می‌کند، افزایش می‌دهد و آنچه را که باعث کم توانی‌های ذهنی مانند اختلالات طیف اوتیسم می‌شود، روشن می‌کند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: وقتی پزشک نسخه الکترونیک می‌نویسد می‌تواند گزینه یک، دو یا سه بار مرتبه دریافت دارو بدون ویزیت پزشک را فعال کند. در واقع به شرطی که پزشک این اجازه را در نسخه بدهد، امکان دریافت دارو وجود دارد.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دو واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا از سبد واکسیناسون کشور حذف شده‌اند، گفت: با وجود این که پیش از این از هر دو واکسن موجودی داشتیم اما استقبالی از تزریق این دو واکسن هم صورت نگرفت و بخش زیادی از این واکسن‌ها منتقضی و امحاء شد.


ترکیب کردن دارو با مواد غذایی توصیه نمی شود، اما ترکیب دارو با غذا یا نوشیدنی تا زمانی که کودک از آن مطلع باشد اشکالی ندارد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ملی‌پوشان مثل همیشه احتیاط لازم را داشته باشند و پیش از مصرف احتمالی هر گونه دارو و مکمل مشاوره های لازم را از همکاران فدراسیون دریافت کنند تا هیچ گونه آسیبی از این نظر نیز به خود آنها و به ورزش کشور وارد نشود.

به نظر تامین کنندگان، حذف این ارز و تبدیل آن به ارز نیمایی منافع بسیاری در مقابل مضرات آن دارد و مصرانه خواهان حذف ارز ترجیحی برای واردات تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی هستند. واردکنندگان ادعا دارند که با آزاد سازی قیمت ارز، قیمت ها همچنان ثابت نگه داشته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) گفت: یک آپارتایدی در صحنه بین‌الملل ایجاد شد و کشورهای اروپایی اعلام کردند که افرادی می‌خواهند به کشورهای خارجی سفر کنند باید واکسن ما را را تزریق کنند، این موضوع بر خلاف منویات سازمان بهداشت جهانی است.