بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس کمیته علمی کشوری کرونا گفت: چند روز است که تعداد مراجعان سرپایی و بستری های کرونا در بیمارستان ها رو به کاهش است.

یک نماینده مجلس از کمبود امکانات پزشکی و درمانی در روستاها خبر داد و گفت: روستاییان باید کیلومترها طی کنند تا در مرکز شهرها تحت درمان قرار گیرند.
وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز خبرنگار و همزمانی آن با روز عاشورا، نوشت: تقارن روز خبرنگار که روز پاسداشت حق جویی و حق گویی است با عاشورای حسینی بر همه جهادگران تبیین، گرامی باد.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، بر اهمیت مصرف سریع نذورات گرم که خارج از یخچال قرار دارند، تاکید کرد.
بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۸۹ میلیون و ۹۰ هزار و ۳۱۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۱۲ بیمار کووید نیز تأیید شده است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته طرح اهدای نذر خون را داریم و این طرح از ابتدای محرم ماه محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد و مردم نوع‌دوست، برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن می‌توانند در این مدت اقدام کنند.
تازه ترین آمارهای ابتلا، مرگ و میر و واکسیناسیون کرونا در ایران تا امروز شنبه 15 مرداد 1401 اعلام شد که براساس آن، در 24 ساعت گذشته، حدود 3500 هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شده است و متاسفانه 61 هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
یکی از روشهای خشک کردن انجیر این است که آنها به شکل تسبیح به یک نخ آویزان می کنند و آن را در محلی که در معرض آفتاب است قرار می دهند.