بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در ۲۴ استان کشور کاهش یافته است و در هفته سوم مردادماه، ۱۰۴۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.
نماینده مجلس گفت: کمبود ظرفیت های پزشک تخصصی در کشور باعث خواهد شد که در آینده نظام سلامت کشور با مشکل جدی روبرو شود و اگر در وضعیت فعلی، فکری به حال افزایش مناسب ظرفیت پزشک متخصص نشود در آینده با بحران روبرو خواهیم شد.

پرسون از کمبود ساده ترین داروی درمانی گزارش می دهد؛

کیمیای سرم / بازار دارو در دست دلالان

یکی از ساده ترین داورهای درمانی سرم است، اما این دارو بسیار ساده در زمان اوج گیری ویروس کرونا به شدت در داروخانه ها با کمبود مواجه شد و این کمبود بازار سیاهی را با قیمت های بسیار بالا فراهم کرد و این روزها با اوج گیری موج هفتم کرونا مجددا کیمیا شدن سرم در داروخانه ها و مراکز درمانی به وجود آمد.
موج هفتم کرونا با آمار و اطلاعات متناقض در حال گذر است. درحالی‌که تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کاهش داشته و موارد بستری نیز سیر نزولی داشته، اما شهرهای پرخطر از ۱۲۹ به ۱۸۴ شهر رسیده و تعداد شهرهای با وضعیت آبی هم تعدادشان کم شده است. با وجود شرایط آرام چند بیمارستان در هفته اخیر، آمار مبتلایان همچنان صعودی است، اما تعداد مرگ‌ها سیر زیگزاگی دارد. به همین دلیل پیش‌بینی درباره آینده نزدیک بسیار دشوار شده است و تحلیل‌های متناقضی از آن می‌شود.
بی شک همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول به ویژه سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در افزایش رضایت عمومی و شاخص‌های سلامتی که در نهایت منجر به رضایت عمومی جامعه می‌شود ضروری است.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در حال حاضر ۷۸ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۱۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

طی 24 ساعت گذشته ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان قزوین بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار کرد: امروز مذاکرات از سوی تیم مجرب، انقلابی و با انگیزه ما در حال انجام است و ما در این مذاکرات تاکید بر ارائه تضمین، رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی داریم.
فردین مهرابیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۶۷ بیمار کرونایی در استان بستری است، گفت: ۴۴ بیمار در شرایط بدی قرار دارند.
دولت آمریکا یک ماه پیش حدود ۷ میلیون دز از واکسن‌ آبله را خرید که سال آینده تحویل بگیرد. این‌گونه خریدها باعث کمبود این واکسن شده است. 

متخصص بیماری عفونی گفت: یک دلیل طولانی شدن کووید در بدن، ماندگاری ویروس در روده است که با تکثیر موجب ایجاد علائم می‌شود. ممکن است کووید طولانی در برخی افراد، بیماری‌های مزمن کبدی، کلیوی و قلبی ایجاد کند.

شربت خوراکی بیماران «اس. ام. ای» که برای نخستین بار وارد کشور شده، از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار بیماران قرار می گیرد.
علی‌رغم اینکه سرایت‌پذیری سویه هندی BA۲.۷۵ حدود ۱.۵ یا ۲ برابر بیش از BA۴ و BA۵ است، اما مرگ و میر در این زیرسویه با سایر زیرسویه‌ها تفاوتی نداشته است.