بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک دلال اهدای تخمک می‌گوید: به‌ازای هر بار برداشت تخمک، به اهداکننده ۱۷ تا ۲۰ میلیون هزینه پرداخت می‌شود! در عین حال وزارت بهداشت اعلام کرد: فعلاً اهدای تخمک در مراکز جدید ناباروری ممنوع شده است تا چالش‌های حقوقی آن رفع شود.
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی استفاده می‌شود که برای سلامتی به‌شدت خطرناک است.
رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اثرات مخرب مصرف دخانیات بر سلامتی انسان، محصولات دخانی نوپدید نظیر سیگار و قلیان الکترونیکی، ویپ و محصولات گرم کننده سیگار بدون دود را به علت وجود نیکوتین در آنها، "بسیار اعتیاد آور" عنوان کرد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

آزمون سراسری کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برگزار شد

زال بیگی، سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی، با حضور 723 داوطلب، در 52 رشته خبر داد.
سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در ایالات متحده است و در عین حال میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.
کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: بیماران پلی فارماسی که ۵ دارو یا بیشتر در منزل مصرف می‌کنند حتماً باید لیست دارویی خود را همراه داشته باشند.
در این که عسل طبیعی سرشار از خاصیت های درمانی و تقویت کننده است هیچ شکی نیست ؛ بعد از آشنایی با فواید آب و عسل مطمئنا از آن به عنوان نوشیدنی ناشتا استفاده خواهید کرد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر تمامی الکل‌های موجود در داروخانه‌ها، موسسات پزشکی و واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی تقلیب‌شده‌اند و مصرف خوراکی آنها عوارض جانبی در پی خواهد داشت.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیک و شماره ملی انجام می‌شود و نیازی به ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه نیست.
اگر به پدیده رینود مبتلا هستید، آینده شما تا حد زیادی به سلامت کلی شما بستگی دارد. در مورد رینود ثانویه در دراز مدت، نگرانی های بیشتری نسبت به رینود اولیه وجود خواهد داشت. 


اخیراً مقاله‌ای کوتاه در مورد موضوع خودکشی دستیاران تخصصی پزشکی (رزیدنت‌ها) در ایران در مجله لنست منتشر شده که در آن با اشاره به شیوع ۳۴ درصدی افکار خودکشی در رزیدنت‌ها، به برخی راهکارهای خروج از بحران دوره رزیدنتی اشاره شده است.