بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

اخیراً مقاله‌ای کوتاه در مورد موضوع خودکشی دستیاران تخصصی پزشکی (رزیدنت‌ها) در ایران در مجله لنست منتشر شده که در آن با اشاره به شیوع ۳۴ درصدی افکار خودکشی در رزیدنت‌ها، به برخی راهکارهای خروج از بحران دوره رزیدنتی اشاره شده است.
اگرچه ناخن‌ها فقط قسمت کوچکی از بدن ما را تشکیل می‌دهند و چندان مهم به نظر نمی‌رسند اما تغییر در شکل ظاهری آنها می‌تواند نشانه مهمی از آنچه در داخل بدنمان می‌گذرد، باشد.

افزایش وزن ناخواسته ممکن است ناشی از برخی تغییرات سبک زندگی مانند: اختلال در روند خواب شبانه، ترک سیگار و ... باشد. در برخی موارد نیز می‌تواند نشان‌دهنده یک بیماری زمینه‌ای مانند بیماری کلیوی، بی‌خوابی و اختلالات تیروئیدی باشد.
ظهور رسانه‌های اجتماعی برای افرادی که عاشق به اشتراک گذاشتن تصاویر، فیلم و تکه‌هایی از زندگی روزمره خود با دوستان و خانواده هستند، رویایی بود که به واقعیت پیوست. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که صرف زمان بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به دیدن کابوس‌های آزاردهنده منجر شود.
ژاپنی ها رژیم‌ های غذایی متفاوتی دارند. سبک زندگی آن ها هم خاص است و شاید با سبک زندگی ما ایرانی ها خیلی فرق داشته باشد اما چیزی که خیلی واضح و مشخص است، اینست که ژاپنی ها به طور میانگین عمر طولانی دارند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه اماکنی که در آنها دخانیات مصرف می شود، به سلامت جامعه آسیب می زنند، گفت: هدف مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و همچنین اماکن عمومی، خدمت رسانی به جامعه است و وقتی کالای آسیب رسان با هدف سود اقتصادی به مردم عرضه می شود، به سلامت جامعه صدمه وارد می شود.
به نظر می‌رسد اولین درمان دیابت نوع ۲ در جهان با روش سلول درمانی در چین محقق شده است که طی آن مردی ۵۹ ساله که به مدت ۲۵ سال مبتلا به دیابت نوع ۲ و متحمل عوارض شدید این بیماری بود، اکنون از شر آن رها شده است.

دکتر محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت از حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سالیانه سازمان بهداشت جهانی خبر داد.
معاون علمی رییس جمهور خبر داد؛

تولید انسولین ایرانی با بسته بندی کاملا بومی

معاون علمی رییس جمهور گفت: خط تولید کاملاً بومی انسولین را که می‌تواند تحول بسیار خوبی در رفع یکی از مهم‌ترین نیازهای حوزه سلامت ایجاد کند، در مرحله نهایی شدن است.
بر اساس آخرین مطالعات، تنهایی در مردان نه‌تنها برای سلامت روان مضر است، بلکه می‌تواند برای جسم نیز خطرناک باشد.

افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند غالبا ورزش نمی‌کنند. با این وجود این افراد می‌توانند به آرامی ورزش را آغاز کنند.