بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش داد که یک زن بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان H۳N۸ در چین جان خود را از دست داده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی سامانه‌های الکترونیک مراکز درمانی برای پذیرش بیمار از طریق برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع خبر داد.
مدت هاست بحران دارو در کشور باعث شده است کمتر به مشکلات و بحران‌های صنعت تجهیزات پزشکی توجه شود. اما این محدودیت آنقدر جدی است که زنگ خطر عقب‌نشینی تامین کنندگان این کسب و کار را به صدا در آورده است.
ّوزیر بهداشت در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه دارو، تشکل‌ها و صاحبان صنایع دارویی کشور گفت: تولید دارو در داخل کشور باید حمایت و تقویت شود؛ زیرا ظرفیت تولید این کالا در کشور با وجود دانشمندان بزرگ، بیش از این است.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران می‌گوید: حدود یک میلیون نفر در ایران به انواع دمانس یا زوال عقل ازجمله آلزایمر مبتلا هستند که این آمار با افزایش جمعیت سالمندی در کشور بیشتر هم خواهد شد.
سخنگوی سابق وزارت بهداشت گفت: به‌ صورت کلی خودکشی در مردان بیشتر است و در ایران آمار خودکشی در استان‌های غربی بیش از شرق کشور گزارش شده است.
روند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به کُندی پیش می رود و تا حدودی متوقف مانده است. این موضوع را می توان با مرور آمار وزارت بهداشت متوجه شد.