بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افزایش اعتبارات مالی برای ساخت مراکز درمانی تامین اجتماعی

یکی از دغدغه های بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی کمبود مراکز درمانی و بهداشتی است و گاها شاهد آن هستیم که خدمات دهی به دلیل افزایش جمعیت در مراکز درمانی موجود کاهش پیدا می کند
محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول سه فنجان چای در روز به مدت شش ماه نوشیدند در حالی که به گروه دوم یک نوشیدنی جایگزین با طعم چای داده شد. و در نهایت نتیجه این شد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از ۱۶۴ ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت ارز وارد کشور می‌شود.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته بروز موارد تب مالت با افزایش مواجه بود و آمار مبتلایان به حدود ۲۲ هزار مورد رسید، قسمت اعظم ابتلا به این بیماری به دلیل استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه است.
سازمان نظام پرستاری در بیانیه‌ای نسبت به ایجاد شائبه‌هایی در ایجاد تیم انتخاباتی توسط وزارت بهداشت در آستانه برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری هشدار داده است.
سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس:

وزارت بهداشت موظف به رفع کمبود داروست

مفتح گفت: تماس‌ها و گله‌مندی‌‌های بسیار زیادی درمورد نایاب شدن دارو ازسمت ممردم دریافت می‌کنیم. کشور ما در حوزه تولید دارو وضعیت خوبی و این حقشان است که به اندازه کافی و به‌راحتی دارو در اختیارشان باشد. وزارت بهداشت باید این مشکل را رفع کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی فاقد مشابه تولید داخل را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده و نرخ مالیات کالاهای اساسی را یک درصد تعیین کردند.
ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شده و متوجه شوید به هنگام خواب کنترل ادرار خود را از دست داده‌اید. حتی ممکن است در یک جلسه کاری این اتفاق برایتان رخ دهد. آیا می‌توانید از این واقعه برای دیگران بگویید؟ آیا به همسر، فرزند یا همکار و رئیستان می‌گوئید چه شده است یا ترس و شرم مانع از آن می‌شود؟
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دومین ایثار ماندگار درسال جاری خبر داد و گفت: جوان ۲۸ ساله ساکن وحدتیه از توابع دشتستان ناجی جان نیازمندان به پیوند عضو شد.