بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره بازنشستگی اجباری و اخراج تعدادی از پزشکان و تغییر در آیین‌نامه بازنشستگی اعضای هیات علمی گفت:این موضوع صحت ندارد وتغییری هم در آیین‌نامه ایجاد نشده است.
درکتاب ابتدایی قدیم دو نفر در یک روستا قصد غارت مردم را داشتند؛ یکی تصویر ماری را کشیده و دیگری نوشته بود (مار) و مردم را به قضاوت خواسته بودند. روستاییان نقاش تصویر مار را مورد حمایت قرار داده و گروهی کمتر نویسنده مار را تصدیق می‌کردند درنهایت نویسنده به تحریک نقاش با سنگ و کلوخ مورد حمله واقع شد و پا به فرار گذاشت. در حوادث مشابه ارزیابی کنیم؛ حامی نقاش هستیم یا پشتیبان نویسنده.
سخنگوی وزارت بهداشت، شیوع گرمازدگی را بر اساس نرخ مراجعات به مراکز درمانی در مرز هشدار توصیف کرد و از آماده‌باش مراکز درمانی برای روزهای گرم هفته جاری خبر داد.
کمبود دارو و تجهیزات و جا ماندن پزشکان از کنگره‌های علمی به دلیل بلاتکلیفی ارزی؛

بیماران خاص را دریابید/ کف جامعه را ببینید

نماینده مردم در مجلس یازدهم مسئله داروی بیماران خاص را مشکل اساسی دانست و گفت: در این میان تمام مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد در کنار تأمین داروی بیماران خاص مسئله دیگر است که تحریم‌ها ابعاد دیگری از این ماجرا را رقم می‌زند، این گروه از بیماران بیش از سایر بیماران نیازمند تکنولوژی برای درمان هستند و بیشترین آسیب را می‌بینند، بنابراین مجلس و دولت با قید فوریت و درک واقعیت(یعنی آنچه در کف جامعه وجود دارد بدون انکار وضعیت موجود) به مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی بپردازند.
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت تاکید کرد: سالمندان در صورت بروز هرگونه علائم نگران‌کننده ناشی از گرمازدگی مانند تشدید حالت‌های تپش قلب، تنگی نفس شدید، سردرد شدید و یا تهوع و استفراغ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنند.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ارائه ۱۲۰ هزار مشاوره ژنتیک برای جامعه تحت پوشش و مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره طی سال گذشته خبر داد.
صبح دیروز جنین حدوداً هشت ماهه در حالی که در رودخانه بابلرود روی آب شناور بود توسط شهروندانی که گفته می‌شود مشغول ماهیگیری در آن منطقه بودند، کشف و از آب بیرون کشیده شد، آنها ابتدا اقدام به دفن جنین در کنار رودخانه کردند که پس از اطلاع به آتش‌نشانی، جنین کشف شده از خاک بیرون و تحویل مراجع قضایی شد.
در بدن افرادی که دچار سکته قلبی می شوند از یک ماه قبل نشانه های اولیه برای هشدار سکته قلبی رخ می دهد که با شناخت آن ها میتوانید از سکته قلبی جلوگیری کنید.
بیماری های ارتوپد مربوط به ساختار استخوان‌های بدن است که در بخش‌های مختلفی از ساختار کلی قرار دارند. سلامت و توانایی بدن هر فرد به سالم‌بودن استخوان‌های او بستگی دارد بنابراین، محافظت از آنها در مقابل بروز بیماری‌های ارتوپد بسیار مهم است.
رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا را افزایش دهد و ضروری است ضمن افزایش امنیت مواد غذایی از بروز مسمومیت‌های غذایی در عزاداران حسینی جلوگیری کرد.